PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 10. novembris

Mārcis, Markuss, Mārtiņš

7262.jpeg
Foto: pressmaster / 123RF
Ministru prezidente Laimdota Straujuma neredz, no kurienes varētu ņemt naudu pedagogu algu palielinājumam. 

Viņa gan saskata, ka problēmas ir pašā izglītības sistēmā, ja to mainītu, tad papildu līdzekļus varētu iegūt.

Lielākos robus finansējumā rada pati izglītības sistēma, ko nepieciešams ne tikai uzlabot, bet arī reformēt, kam piekrīt izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA), tā šorīt intervijā LNT raidījumam 900 sekundes atzina L. Straujuma.

"Šoreiz es neredzu, no kurienes varētu ņemt naudu pedagogu algu palielinājumam, lai gan man arī nav skaidrs, kā var būt, ka uz vienu skolēnu mēs tērējam vairāk nekā vidēji Eiropā, bet pedagogi saņem mazāk. Noteikti problēma ir pašas sistēmas iekšienē, ko atzīst ne tikai jaunā ministre, bet arī arodbiedrības pārstāvji," stāstīja L. Straujuma.

"Ir beidzot jāapmaksā visi pedagoga veicamie pienākumi, un to var izdarīt, mainot finansēšanas modeli," uzsver LIZDA pārstāvji. "Ikviena reforma kaut ko maksā. Ir vairāk nekā skaidrs, ka ar nepietiekamajiem trim miljoniem eiro jaunu pedagogu darba samaksas modeli nākamgad noteikti nevarēs ieviest, jo tas būtiski pasliktinātu pedagogu jau tā neapmierinošo finansiālo situāciju," norāda arodbiedrības sabiedrisko attiecību speciālists Edgars Grigorjevs.

"Šī situācija pierāda politiķu liekulību - vēl tikai pirms mēneša vēlēšanās bravurīgi dota zaļā gaisma algu modeļa reformai, skaidri zinot, ka tas prasīs konkrētu papildu finansējumu, tagad jau fiskālā telpa un citas aizbildināšanās. Tikai tukši vārdi, lai pēc vēlēšanām varētu turpināt ierastās tradīcijas, uzmetot gan izglītības darbiniekus, gan skolēnus, kuriem finansējuma trūkuma dēļ netiek nodrošinātas vienlīdzīgas kvalitatīvas izglītības iespējas," pauž LIZDA biedri.

Kā ziņots, izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile paudusi, ka, visticamāk, algu palielinājums no 1.janvāra 10% apmērā nebūs iespējams.