PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

9050.jpeg
Foto: Reinis Inkēns, Saeimas Kanceleja
Pēc incidenta ar "skandalozo dzeju" Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs devis uzdevumu Izglītības, kultūras un sporta departamentam.

Tam būs jāpārbauda, kādi mācību materiāli tiek izmantoti Rīgas skolās, vai tie atbilst normatīviem un to lietošana ir saskaņota ar Izglītības ministriju.

Šāda rīkojuma pamatā ir incidents Rīgas skolā, kad skolotāja mācību stundā uzdevusi analizēt dzejoli, kas satur rupjus lamuvārdus, par ko skolotājai pēc kādas sūdzības saņemšanas izteikts aizrādījums. Skolotāja ir pārliecināta, ka tā ir cenzūra un nepamatota iejaukšanās viņas darbā, informē ziņu aģentūra LETA.

"Uzskatu, ka dzejnieks literārai pašizteiksmei var izmantot jebkādas metodes. Taču tas nenozīmē, ka jebkuru dzejas darbu jāuzdod analizēt bērniem mācību stundā," komentē N.Ušakovs.

"Nenoliegšu, arī es pats dažkārt esmu lietojis nenormatīvu leksiku, risinot saimnieciskus jautājumus, jo citādi rodas sajūta, ka teiktais netiek saprasts. Taču rupjībām un lamuvārdiem nav vietas skolas klasē," uzskata Rīgas mērs, kurš gan pats savulaik publiski lamājās Rīgas domes sēdes laikā.

N.Ušakovs arī nosūtījis vēstuli izglītības un zinātnes ministrei Mārītei Seilei, lūdzot "oficiālu IZM viedokli, vai mācību procesā drīkst izmantot lamu vārdus", liecina viņa ieraksts mikroblogošanas vietnē Twitter.

Jau ziņots, ka pēc kāda dzejnieces Agneses Krivades dzejoļa izmantošanas mācību procesā skolotāja Iveta Ratinīka saņēmusi aizrādījumu no skolas vadības un norādījumu šādus tekstus mācību procesā vairs nelietot.

Kā sacīja I. Ratinīka, dzejolis "bija izaicinošs", tomēr viņa ir pārliecināta, ka mūsdienās nekādi literāri teksti nevar tikt uzskatīti par nepiedienīgiem, jo īpaši gadījumos, kad tie tiek izrunāti un skaidroti.

E-klase jau informēja, ka tā dēvētie tikumības grozījumi Izglītības likumā jau stājušies spēkā, taču izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile nav pārliecināta, ka to iedzīvināšana patlaban ir prioritāte izglītībā.