PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2024. gada 04. decembris

Baiba, Barba, Barbara

9665.jpeg
Foto: Valsts izglītības attīstības aģentūra. Attēlā: Guntis Graudiņš.
Jauno profesionāļu meistarības konkursā par labāko datorsistēmu tehniķa profesijā atzīts Priekuļu tehnikuma audzēknis Guntis Graudiņš.

Konkursu sadarbībā ar Jelgavas tehnikumu organizēja Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA).

Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozarē otro vietu datorsistēmu tehniķa nominācijā ieguva Priekuļu tehnikuma audzēknis Sandris Pakalns, bet trešo - Tatjana Šušerte no Daugavpils tehnikuma. Konkursā noteica arī uzvarētājus web lapu izstrādātāja profesijā. Par labāko atzīts Rīgas Tehniskās koledžas audzēknis Igors Novickis.

„Cilvēka personību raksturo ne tikai tas, ko viņš dara, bet arī tas, kā viņš dara. Jaunie informācijas un komunikāciju nozares profesionāļi šajā konkursā parādīja, ka ir patiesi ieinteresēti savā profesijā un ir gatavi meklēt un atrast radošus risinājumus visdažādākajiem izaicinājumiem savā darbā,” atzīst VIAA Informācijas un karjeras atbalsta departamenta direktore Aleksandra Joma.

Topošajiem datorsistēmu tehniķiem konkursa uzdevumi ietvēra, piemēram, Microsoft Windows un Linux operētājsistēmu instalēšanu un konfigurēšanu, datortīkla iekārtu konfigurācijas uzdevumu veikšanu un nezināma datortīkla izpēti. Nozares ekspertu izstrādātie uzdevumi bija pietuvināti starptautisko konkursu EuroSkills un WorldSkills prasībām.

Konkurss norisinājās no 2. līdz 3. martam un tajā piedalījās audzēkņi no 10 profesionālās izglītības iestādēm vecumā līdz 21 gadam. Datorsistēmu tehniķa profesijā sacentās 19 jaunieši, savukārt web lapu izstrādātāja profesijā – 7 konkursanti. Balvas laureātiem bija sarūpējuši konkursa organizatori, kā arī SIA “Microsoft Latvia un AS "Exigen services Latvia".

Jauno profesionāļu meistarības konkursu VIAA rīkoja, lai sekmētu profesionālās izglītības attīstību, popularizētu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozari un veicinātu sadarbību starp darba devējiem un izglītības iestādēm.