PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2025. gada 24. aprīlis

Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

10108.jpeg
Foto: Publicitātes foto / VIAA.
Ceturtdien, 30.augustā, Rīgā, Radisson Blu Hotel Latvija, notiks Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) seminārs Reformas Latvijas izglītības konkurētspējai, kurā piedalīsies gandrīz 1000 pedagogu un skolu vadītāju no visas Latvijas.

Seminārs tiek rīkots, lai iepazītos ar reformu prioritātēm vispārējā izglītībā, reformu iniciatīvu iespējām 2012./2013.mācību gadā, kā arī starptautisko pieredzi jauninājumu ieviešanā izglītībā.

Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis seminārā akcentēs prioritāros reformu virzienus un līdz šim paveikto reformu īstenošanā. Valsts sekretāra vietniece – Izglītības departamenta direktore Evija Papule stāstīs par reformu iniciatīvu iespējām jau šajā – 2012./2013. – mācību gadā. Savukārt Reformu darba grupu vadītāji – Maija Kokare, Daina Kājiņa, Aija Tūna, Zane Ozola – izklāstīs reformu īstenošanas soļus un paredzamos rezultātus tuvāko gadu skatījumā. Seminārā īpaši plaši akcentēta pedagogu darba kvalitātes novērtēšanas un motivācijas sistēmas izstrāde un ieviešana.

Ar ārvalstu praksi jauninājumu ieviešanā izglītības jomā, seminārā iepazīstinās CAP-A-PIE Associates LTD. (Lielbritānija) direktors Gordons Pouds (Gordon Poad) un Microsoft Centrālās un Austrumeiropas Izglītības risinājumu speciālists Teo Milevs.

Izglītības un zinātnes ministrijai reformu īstenošanā ir svarīgas tikšanās un diskusijas ar pedagogiem, lai nepastarpināti sniegtu plašu un pilnīgu informāciju par plānotajiem reformu virzieniem, diskusiju gaitā izteiktajiem priekšlikumiem un iespējām tos ieviest. 2012.gada maijā projekta ietvaros notika diskusiju cikls Pedagogu konkurētspējas attīstības scenāriji, kurā vairāk kā 1000 pedagogu reģionos diskutēja par reformu virzienu izstrādei būtiskiem aspektiem: 1) skolas un sabiedrības partnerība konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanai; 2) pedagogu konkurētspēju un darba kvalitāte, diskutējot par iespējām pedagogu atalgojuma sistēmu saistīt ar pedagogu darba kvalitātes rādītājiem; 3) pedagogam nepieciešamās 21.gadsimta prasmes un tālākizglītības sistēma to nodrošināšanai, tostarp projekta rezultātu kontekstā; 4) Latvijā dzīvotspējīgs skolu autonomijas modelis. Diskusijās apkopotie viedokļi ņemti vērā Reformu īstenošanas rīcības plāna izstrādē.