PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2025. gada 09. maijs

Einārs, Ervīns, Klāvs

6403.jpeg
Foto: Foto: auremar / 123RF
Ik gadu pieaug agresīvu skolēnu skaits, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) izstrādājusi noteikumus, kas aizliegtu šādiem bērniem atrasties mācību iestādē.

Lai gan sabiedrības vairākums, kā liecina aptaujas, atbalsta šādu soli, izglītības sistēmā strādājošie gan apšauba šāda risinājuma efektivitāti, uzskatot, ka pašlaik tas viss rada vairāk jautājumu nekā atbilžu, vēsta laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze.

"Ja bērnu atstādinās no skolas, tad vecāki būs vien spiesti atzīt, ka problēma ir un tā ir jārisina," uzsver VBTAI priekšnieka vietniece Anita Gotharde. Viņa gan nenoliedz, ka tas varētu radīt vēlmi dažam labam skolas vadītājam šādā veidā tikt galā ar neērtiem skolēniem. Lai izvairītos no šādiem gadījumiem, VBTAI noteikumos paredzējusi, ka lēmumu par skolēna izslēgšanu no skolas nedrīkstēs pieņemt vienpersoniski, bet kopā ar atbildīgajām institūcijām.

Rīgas 62. vidusskolas sociālā pedagoģe Inese Bruža uzskata, ka izolēšana būs īslaicīga izeja. "Šie bērni noteikti ir jāsocializē, bet sociālais pedagogs neies uz mājām un nestrādās ar izolēto skolēnu. Līdz ar to nopietni jādomā, kas ar viņu darbosies, lai, atgriežoties skolā, viss nesāktos no gala un bērns vēl vairāk neatriebtos pārējiem. Diemžēl arī pedagogi nereti nav gatavi darbam ar šiem audzēkņiem," saka I. Bruža.

Arī skolu direktori ir visai skeptiski pret šādu risinājumu, lai gan norāda, ka apsveicami ir tas, ka šī problēma vispār ir ievērota un netiek pārmests, ka pie visa vainīgs ir tikai skolotājs. Viņi rosina no visu institūciju puses noteikt lielāku atbildību vecākiem, nevis visu darba smagumu uzgrūst uz skolas pleciem, kā tas ir bijis līdz šim.

Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas direktors Aldis Ciukmacis, uzsverot, ka lauku skolām tā nav īpaša problēma, jo vairāk nākas saskarties ar disciplīnas pārkāpumiem, mācīšanās grūtībām vai stundu kavēšanu, jaunos noteikumus nodēvē par fakta konstatāciju – vienreizēju uzmanības pievēršanu. Viņš šādai skolēnu izolēšanai – gluži kā mēra slimniekiem – nesaskatot nekādas jēgas. Arī Rīgas 60. vidusskolas direktore Natālija Djakova uzsver: noteikti vajadzīga sistēma, kas nosaka katra pienākumus un darbības šādos gadījumos, pretējā gadījumā tas neko nemainīs. Bet Tukuma Raiņa ģimnāzijas direktore Gunta Aumale ir nesapratnē, kā bērnu apmācīs, kamēr viņš būs projām no skolas.