PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2025. gada 10. maijs

Maija, Paija

6271.jpeg
Foto: 123RF Stock Photo
Biedrība Latvijas Pedagogu dome (LPD) izveidojusi portālu Alternatīvā izglītības reforma, kurā paredzēts apkopot pedagogu priekšlikumus un idejas, kā arī apzināt reālās problēmas.

Latvijas Pedagogu domes valdes priekšsēdētājs Andrejs Mūrnieks norādīja, ka skolotāji, studenti un zinātnieki ir aicināti ievietot portālā rakstus, īsas idejas un dalīties ar savu redzējumu par izglītības attīstību, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Portālā iesniegtos ierosinājumus iecerēts izvērtēt un iesniegt valdībai februāra beigās. A. Mūrnieks akcentēja, ka tas neesot domāts kā pretstats Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvām, bet kā reformu papildinājums un paplašinājums.

A. Mūrnieks pastāstīja, ka līdzekļu trūkuma dēļ LPD bijusi spiesta atteikties no vairākām sākotnējām idejām un izveidot pavisam necilu vietni, kurā tomēr ir iespējams gan ievietot priekšlikumus, gan arī par tiem balsot. Portālā ievietota arī Valdības deklarācija un par katru no tās punktiem jeb solījumiem arī ir iespējams nobalsot. Tādā veidā tikšot noskaidroti prioritārie reformu soļi - tie, kurus ieteicams īstenot vispirms.

Viņš atgādināja, ka lielākās izglītības darbinieku organizācijas - Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība, Latvijas Izglītības vadītāju asociācija un Latvijas Pedagogu dome - jau 2012.gada 23.martā pauda savu redzējumu par izglītības reformām deklarācijā Pedagogi atbalsta līdzsvarotas reformas izglītībā. Mūrnieks akcentēja, ka tagad pienācis laiks savu piedāvājumu detalizēt, tāpēc LPD ir izveidojusi portālu un gatavojas nākt palīgā reformu plānošanā.

A. Mūrnieks aicināja arī izbeigt personiskos konfliktus un restartēt visu izglītības attīstībā ieinteresēto attiecības, panākot sadarbību. "Nepieciešama kvalitatīva diskusija par reformu būtību, nevis sīkas ķildas un replikas internetā vai sociālajos tīklos," uzsvēra A. Mūrnieks. Pedagogiem esot jāpārņem iniciatīva, jo tikai paši izglītībā iesaistītie vislabāk spēšot pateikt, kas tieši ir jāmaina, lai izglītības kvalitāte pieaugtu.