PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 30. maijs

Lolita, Vitolds

6253149043_3b6c184847_o.jpg
Foto: Foto: Ernests Dinka / Saeimas Kanceleja
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) grib koordinēt jaunas nacionāla līmeņa nozares nevalstiskās organizācijas izveidi, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Pēc I.Vanagas paustā, šai organizācijai tiekot rosināts uzticēt visdažādākās funkcijas, piemēram, pedagogu sertificēšanu, tālākizglītības nodrošināšanu un prognožu veikšanu par nepieciešamajiem pedagogiem un to skaitu. Viņasprāt, atsevišķas plānotās funkcijas nav arodbiedrības kompetencē. Daļu šo funkciju šobrīd veicot IZM, Ekonomikas ministrija un pašvaldības.

"Vai līdz šim ministrijai pietrūcis darba, lai tagad iesaistītos nacionāla līmeņa nevalstiskās organizācijas izveidē [..]," retoriski vaicāja I.Vanaga.

LIZDA vadītājai arī esot zināms, ka jaunajai organizācijai plānots piešķirt finansējumu 400 000 eiro gadā. I.Vanagai radies jautājums, vai attiecīgi ir paredzēts samazināt štatu valsts pārvaldes iestādēs.

Tāpat viņa pauda neizprati, kāpēc par to nav runāts ar esošajām arodorganizācijām, tai skaitā LIZDA. I.Vanagai nav saprotams, kā šo ieceri paredzēts realizēt, piemēram, vai tiks rosināta esošo arodorganizāciju apvienošanās.

"Šodien būs diemžēl, iespējams, asāka vārdu pārmaiņa," viņa izteicās.

Valdība otrdien iecerējusi skatīt IZM sagatavotu informatīvo ziņojumu "Priekšlikumi konceptuāli jaunas kompetencēs balstītas izglītības prasībām atbilstošas skolotāju izglītības nodrošināšanai Latvijā", kurā skaidrota arī šī iecere. Ziņojumā teikts, ka darba grupa ir izvirzījusi priekšlikumu veidot nozares profesionālo organizāciju saskaņā ar "no apakšas uz augšu" principu, informē aģentūra LETA.

Skolotāju profesionālā organizācija, kurā jābūt pārstāvētām pedagogu un dažādu citu izglītības jomas profesionālajām organizācijām un metodiskajām apvienībām, nodrošinātu pedagogu profesionālo kompetenču novērtēšanu, sniegtu profesionālo atbalstu un veiktu skolotāja profesijas attīstības plānošanu un kā sadarbības partneris piedalītos izglītības politikas attīstības un kvalitātes pārraudzības jautājumu risināšanā, skaidrots ziņojumā.