Tikšanā laikā abas puses diskutēja par pedagogu darba samaksas jauno modeli un tā ieviešanu. Šā gada aprīlī ministrija rīkos vismaz 30 seminārus visā Latvijā pedagogiem un pašvaldību izglītības pārvalžu vadītājiem, lai diskusijās veidotos izpratne par pedagogu darba samaksas jauno modeli.

Modelis paredz, ka tiks apmaksāti pedagogu pienākumi, kas saistīti ar mācību procesa īstenošanu. Skolotāji, kas strādā ar līdzīgu skolēnu skaitu un slodzi, saņems vienādu atalgojumu. Jaunā modeļa ieviešana ļaus novērst pārslodzi tiem pedagogiem, kuri patlaban strādā vairāk par vienu slodzi, tādējādi skolēniem būs pieejami arī atbalsta pasākumi, informē ziņu aģentūra LETA.

Ministrija turpina uzturēt prasību par pedagogu atalgojuma paaugstināšanu, jo ir skaidrs aprēķinos balstīts nepieciešamā finansējuma apmērs jaunā modeļa ieviešanai. Lai nodrošinātu modeļa ieviešanu no jaunā mācību gada visiem vispārējās izglītības pedagogiem, tai skaitā atbalsta personālam, 2015.gada septembrim-decembrim papildu nepieciešami 10 miljoni eiro. Skolotāju atalgojums būs atkarīgs no skolas vidējā skolēnu skaita klasē (5 skolu grupas), un starpība starp augstāko (1000 eiro) un zemāko atalgojumu plānota ne vairāk kā 200 eiro. Papildu finansējums ļautu nodrošināt 1000 eiro pirms nodokļu nomaksas atalgojumu mēnesī par 36 stundu darba nedēļu tiem pedagogiem, kuri strādā skolās, kurās vidējais bērnu skaits klasē ir lielāks par 25 skolēniem (5.grupa).

Atkarībā no bērnu skaita izglītības iestādē plānots noteikt septiņus amata algu līmeņus skolu direktoriem un vietniekiem, lai tuvinātu atalgojumu valsts sektorā strādājošo vadītāju līmenim. Par izglītības iestādes vadīšanu ar vairāk nekā 1000 skolēniem direktoram amata alga šobrīd tiek plānota 1680 eiro pirms nodokļu nomaksas un viņa vietniekam 1200 eiro. Skolu direktoriem ar skolēnu skaitu skolā līdz 100 tiek piedāvāta amata alga 1080 eiro pirms nodokļu nomaksas, direktora vietniekiem – 900 eiro; skolu direktora, vietnieku skaits tiktu aprēķināts proporcionāli skolēnu skaitam. Tas nozīmē, ka, piemēram, skolā ar 50 skolēnu skaitu direktora amata pienākumi tiktu apvienoti ar vietnieka amata pienākumiem.

Pedagogi savus jautājumus var sūtīt uz e-pastu atalgojuma.modelis@izm.gov.lv.

Atalgojuma jaunajā modelī IZM aprēķina katrai skolai skolotāju amata vienību skaitu un valsts mērķdotāciju, atkarībā no skolēnu skaita skolā aprēķina skolas direktora vietnieku un bibliotekāru amata vienību skaitu un valsts mērķdotāciju, kā arī skolas direktora amata algas apmēru. Pašvaldības, neveicot finansējuma pārdali, novirzīs to līdz skolām. Savukārt pašvaldības saņems mērķdotāciju atbalsta personālam, ko pārdalīs atbilstoši skolēnu vajadzībām pašvaldībā, ilgstoši slimojošo skolēnu apmācībai, mācību stundu aizvietošanas darbu apmaksai. Atbalsta personāla amata vienības plānots noteikt atbilstoši skolēnu skaitam pašvaldībā. Jaunajā modelī tiks saglabāta samaksa par iegūto pedagogu darba kvalitātes pakāpi.