PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 29. marts

Agija, Aldonis

32871662464_62a23f2d95_o.jpg
Foto: Saeimas Kanceleja
Lēmums par pedagogu minimālās algas likmes celšanu tiks pieņemts, tiklīdz tiks panākta vienošanās par izglītības kvalitātes kritērijiem, norādīja Ministru prezidenta Māra Kučinska preses sekretārs Andrejs Vaivars.

M.Kučinskis uzsvēra, ka jau sākotnēji bija noteikts, ka papildu nauda algām būs tikai kopsolī ar izglītības kvalitātes kritērijiem. "Ir nedēļa laika, lai šo jautājumu apspriestu un atrisinātu," teica M.Kučinskis, solot pie šīs tēmas atgriezties pēc nedēļas.

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola atzina, ka puses jau ir vienojušās par pedagogu atalgojuma pieaugumu un finansējums tam tiks nodrošināts. Tomēr finansējums tiks palielināts ar nosacījumu, ka tiks izstrādāti izglītības kvalitātes kritēriji, informē aģentūra LETA.

Ministrei neesot izprotami otrdien valdības sēdē paustie Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) argumenti, jo, viņas ieskatā, izglītības kvalitātes kritērijus nevajadzētu padarīt maigākus, bet gan vēl stingrākus.

Kā ziņots, otrdien Ministru kabinets lēma uz nedēļu atlikt lemšanu par pedagogu minimālās algas likmes celšanu, jo sadarbības un sociālajiem partneriem bija iebildumi par kvalitātes un kvantitātes kritērijiem vidusskolās.

Valdības sēdes sākumā Ministru prezidents Māris Kučinskis informēja, ka sākumā tiks skatīti noteikumi par kritērijiem un kārtību pedagogu darba samaksas finansēšanā vidusskolas posmā. M.Kučinskis uzsvēra, ka tikai pēc šo noteikumu apstiprināšanas varēs lemt par minimālās algas likmes celšanu, jo papildu līdzekļus plānots piešķirt tikai apmaiņā pret izglītības kvalitāti.

Par vienu no galvenajiem klupšanas akmeņiem minēto noteikumu pieņemšanas atlikšanai kalpoja saikļu "un" un "vai" lietojums kritērijos, kas saistīti ar minimālo skolēnu skaitu 10.klasē un vidusskolas posmā. Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) piedāvāja konkrētu izglītojamo skaitu 10.klasē un klašu grupā, otro nosakot, pamatojoties uz prasīto paralēklašu skaitu.