PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

9752.jpeg
Foto: Reinis Inkēns / Saeimas Kanceleja
Valsts prezidents Raimonds Vējonis šodien atzina, ka izglītības nozarē sasāpējušo jautājumu risināšana Latvijā līdz šim nav bijusi pietiekama.

Pēc šīs dienas tikšanās ar izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski viņš atzina, ka no jaunā izglītības ministra sagaida daudz aktīvāku un sasniedzamos rezultātos balstītu darbu, ziņu aģentūru LETA informēja prezidenta Preses dienestā.

Valsts prezidents uzsvēra, ka izglītība ir sabiedrībai prioritārs pakalpojums un nozarē sasāpējušo jautājumu risināšana Latvijā līdz šim nav bijusi pietiekama. "No jaunā izglītības ministra sagaidu daudz aktīvāku un sasniedzamos rezultātos balstītu darbu. Nepieciešams strauji risināt nozares prioritātes, tostarp izglītības kvalitātes, mācību vides uzlabošanas un pedagogu motivācijas jautājumus," sacīja R.Vējonis, atgādinot arī par Saeimas doto uzdevumu valdībai nodrošināt risinājumu kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla izveidei un izglītojamo telpiskajai mobilitātei.

Tāpat R.Vējonis vērsa ministra uzmanību, ka izglītības nozarē veicamās pārmaiņas un uzlabojumi, tostarp finansējuma nodrošināšana, nav atliekami. "Situācija, kad Latvija ar 5,9% no iekšzemes kopprodukta (IKP) izglītībai novirzītiem kopējiem valdības izdevumiem ir viena no līderēm Eiropas Savienībā naudas apjomā uz vienu izglītojamo, bet gadiem nespēj vienoties par atalgojumu pedagogiem, nav saprotama," akcentēja prezidents.

Lai izglītības budžeta izlietojums būtu efektīvāks, R.Vējonis aicināja to saistīt ar Valsts prezidenta valdībai uzdoto pastāvīgo pienākumu izvērtēt valsts budžeta bāzes izdevumus tā, lai nodrošinātu pilnvērtīgākus, valsts prioritātēm un mērķiem atbilstošus, kā arī sabiedrībai saprotamus valsts budžeta tēriņus.

Sarunā Valsts prezidents izteica atbalstu Izglītības un zinātnes ministrijas sāktajam darbam pie jauna, kompetencēs balstīta vispārējās izglītības satura izstrādes un ieviešanas. Viņš arī skaidroja, ka mūsdienās, kad tehnoloģijas un vide piedzīvo strauju globālo attīstību, būtiski jāuzlabo arī nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences. Abas amatpersonas bija vienisprātis, ka Latvijā nepieciešama ātra un sekmīgi vadīta jaunā izglītības satura ieviešana.

Sarunas noslēgumā Valsts prezidents vienojās ar izglītības ministru par atkārtotu tikšanos, lai vēlreiz pārrunātu izglītības nozares uzlabojumu ieviešanas gaitu un rezultātus.