PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 12. oktobris

Kira, Valfrīds

9410.jpeg
Foto: Foto : Evita Gūtmane. Attēlā: „Grindeks” 2015. gada „Profesiju dienās skolēniem” Anita Dortiņa no Daugavpils 3. vidusskolas ielūkojās Hromatogrāfijas grupas ķīmiķes-analītiķes Madaras Strazdiņas profesijas aizkulisēs.
Jau septīto gadu Latvijas 9.-12. klašu skolēni, kuriem ir padziļināta interese par ķīmiju un ar to saistītajām zinātnēm, aicināti piedalīties „Profesiju dienās skolēniem”. 

To ietvaros viņiem būs iespēja novērtēt savas izredzes nākotnē kļūt pat farmācijas nozares profesionāļiem.

Iepriekšējo gadu dalībnieki atzinīgi novērtējuši, ka dalība projektā ir bijusi vērtīga iespēja skolēniem iepazīt sev tuvāko ar zāļu ražošanu saistīto profesiju, vienu dienu pavadot kopā ar tādu „Grindeks” profesiju pārstāvjiem kā ķīmiķis, ķīmijas tehniķis-analītiķis, ķīmiķis-analītiķis, mikrobiologs, ražošanas farmaceits, farmācijas tehnologs, farmaceitiskās produkcijas ražošanas operators, reaktora operators, iecirkņa vadītājs vai iekārtu operators.

Arī šogad „Profesiju dienās skolēniem” jaunieši izdzīvos farmācijas nozares profesionāļu darbadienu un saņems atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par darba ikdienu, karjeras iespējām un nozari kopumā. Praktiska darbošanās laboratorijās un „Grindeks” ražošanas iecirkņu iepazīšana līdzās uzņēmuma darbiniekiem palīdzēs izvēlēties, ko pēc vidusskolas absolvēšanas studēt – ķīmiju, farmāciju vai saistītās zinātnes.

„Profesiju dienas skolēniem” 2016. gadā norisināsies no 3. februāra līdz 2. martam. Lai pieteiktos projektam, Latvijas skolu 9.-12. klašu audzēkņiem līdz 2016. gada 20. janvārim jāsūta pieteikums un motivācijas vēstule uz [email protected]. Motivācijas vēstulē jāatbild uz jautājumiem – kāpēc Tu vēlies tuvāk iepazīt „Grindeks” un kāpēc Tevi interesē konkrētā profesija? Ar pilnu profesiju aprakstu var iepazīties „Grindeks” fonda „Zinātnes uz izglītības atbalstam” mājaslapā.

„Grindeks” valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis uzsver, ka „Grindeks” uzdevums ir parādīt jauniešiem ķīmijas un farmācijas nozares atvērtību jauniem profesionāļiem, pēc kuriem pieprasījums pastāvīgi pieaug. Apziņa, ka projekts jau vairāk nekā 200 jauniešiem ir ļāvis novērtēt savas spējas un vēlmi kļūt par farmācijas nozares profesiju pārstāvi, kā arī vairuma projektā iesaistīto izvēle papildināt Latvijas dabaszinātņu studentu rindas sniedz pārliecību, ka „Profesiju dienas skolēniem” ir ieguldījums jauno talantu attīstībā. Visredzamāk šo pūliņu rezultātus atspoguļo tie projekta dalībnieki, kuri pēc pāris gadiem atgriežas „Grindeks” jau kā praktikanti.”

Projektā „Profesiju dienas skolēniem” sešu gadu laikā ir iesaistījušies 218 Latvijas jaunieši, turklāt interese par dalību projektā arvien pieaug – 2015. gadā „Grindeks” saņēma 160 skolēnu pieteikumus no 42 Latvijas pilsētām un novadiem, no kuriem pēc skolēnu motivācijas novērtēšanas uzaicinājumu piedalīties ieguva 40 jaunieši. Projekts ir ieguvis popularitāti un to atzinīgi novērtē ne tikai dabaszinātnēs talantīgie skolēni – 2015. gadā Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta rīkotajā Atbildīga biznesa nedēļā „Grindeks” „Profesiju dienas skolēniem” tika izvēlēts kā labās prakses piemērs, kas devis ieguldījumu atbildīgas uzņēmējdarbības attīstībā.

Par „Grindeks”

„Grindeks” ir starptautisks, vertikāli integrēts farmācijas uzņēmums Baltijas valstīs. Galvenie darbības virzieni ir oriģinālproduktu, patentbrīvo medikamentu un aktīvo farmaceitisko vielu pētniecība, izstrāde, ražošana un pārdošana. Vidējais darbinieku skaits koncernā – apmēram 1000 darbinieku. Vairāk nekā 73% darbinieku ir augstākā izglītība.

„Grindeks” sadarbība ar Latvijas izglītības iestādēm turpinās jau daudzus gadus, un 2015. gadā mācību praksi „Grindeks” izgāja 75 studenti.

Vairāk informācijas par uzņēmumu mājaslapā.

Aktuālā „Profesiju dienas skolēniem” informācija arī „Grindeks” sociālajos tīklos Facebook, Twitter un Draugiem.lv. “Profesiju dienu” interesentiem iespējams sazināties ar AS „Grindeks” personāla attīstības speciālisti Ilzi Virzu-Holodņikovu tel. 6708330; e-pasts: [email protected]