PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2024. gada 15. maijs

Airita, Arita, Sofija, Taiga

pexels-magda-ehlers-1329296.jpg
Foto: pexels
Cilvēkiem mēdz būt iedzimtas grūtības uztvert skaitļus un izprast to savstarpējās sakarības. Ja neiedziļinās problēmas būtībā, šādus cilvēkus bieži sauc par sliņķiem, kas nav pietiekami piepūlējušies apgūt matemātiku.

Ja rēķināšanas grūtības (diskalkulija) netiek savlaicīgi diagnosticēta, bērnam no mazotnes var palikt par sevi zems pašvērtējums, viņš pieņem apkārtējo viedokli, un tas var ietekmēt viņa tālāko dzīvi.

Latvijas Diskalkulijas Asociācija sagatavojusi informatīvo materiālu par diskalkuliju. Primāri tas paredzēts pedagogiem, taču ieteicams arī vecākiem un ikvienam, kurš vēlas par diskalkuliju saņemt plašāku informāciju. Informatīvais materiāls pieejams šeit.

Informatīvā materiāla mērķis ir sniegt informāciju par diskalkuliju, tās agrīnu atklāšanu, diagnosticēšanu un nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem. Ja diskalkulijas pazīmes tiek savlaicīgi atpazītas, skolēns jau agrīnā stadijā var saņemt nepieciešamo atbalstu un ilgtermiņā sasniegt aritmētisko prasmju uzlabojumu.

Par pamatu informatīvajam materiālam ņemts Vācijas Federālās Disleksijas un diskalkulijas asociācijas sagatavotais “Dyskalkulie in der Schule. Handreichungen für Lehrkräfte” 2020.gada materiāls. Pēc tulkošanas latviešu valodā Vācijas apraksts pārskatīts un pielāgots Latvijas situācijai un ņemtas vērā Latvijas izglītības un speciālās izglītības atbalsta pasākumu iespējas.

Informatīvais materiāls pieejams Latvijas Diskalkulijas Asociācijas tīmekļa vietnē, sadaļā “Jaunumi”. Šajā sadaļā pieejams arī īss kopsavilkums par diskalkuliju – vienlapas formātā.