Kopumā sarakstā 2011.gadā tika iekļautas 25 izglītības iestādes, nosakot, ka tām līdz 2013.gada 30.decembrim būs jāiesniedz priekšlikumi skolas attīstībai attiecīgā pilsētas mikrorajona skatījumā. Aptuveni puse šo izglītības iestāžu atradušas iespējas piesaistīt jaunus skolēnus, atverot pirmsskolas izglītības grupas, ieviešot jaunas mācību programmas, ieviešot sociālās korekcijas klases vai attīstot konkrētus mācību novirzienus. Divas skolas - Kārļa Videnieka 77.vidusskola un Rīgas Ezerkrastu vidusskola - kļuvušas par pamatskolām. Tomēr vairākās vidusskolās joprojām ir grūtības nokomplektēt pilnas klases, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Eiženija Aldermane skaidroja, ka darbs pie skolu tīkla optimizēšanas turpinās visu laiku, par prioritāti izvirzot izglītības kvalitāti Rīgā. Viņa uzsvēra, ka mērķis nav rupji iznīcināt skolas, bet nodrošināt kvalitatīvu pedagogu darbu un adekvātu atalgojumu, kas nav iespējams mazajās skolās, jo tajās strādājošie skolotāji ir spiesti skraidīt pa divām trim darba vietām, lai varētu adekvāti nopelnīt.

"Skolotāji, kuri strādā vairākās skolās, nevar visu sevi atdot vienai skolai, strādāt ar skolēniem fakultatīvi, pēc stundām un tamlīdzīgi. Tā ir garāmiešana zināmā mērā. Pats galvenais ir zināšanu kvalitāte, ko Rīga ir izvirzījusi par prioritāti, un ir svarīgi, lai bērnam izglītības iestādē būtu radīti visi apstākļi ne tikai mācību satura apguvei, bet vispārējai attīstībai," skaidroja E. Aldermane.

Runājot par vidusskolām, kurām zemā skolēnu skaita dēļ ir grūtības nokomplektēt klases, E. Aldermane norādīja, ka 2011.gadā apzinātajām skolām tika doti divarpus gadi rast risinājumus, bet daļai tas nav izdevies. Ar katru skolu nākotnes iespējas tiks apspriestas individuāli, veicot pārrunas ar skolu vadību un bērnu vecākiem.

"Pieņemu, ka daža laba skola tomēr atradīs iespēju. Darbs ar sabiedrību ir ārkārtīgi svarīgs, piemēram, sākotnēji sarakstā iekļauto 24 skolu vidū ir tādas, kurās šobrīd 1.klasē uzņemts daudz bērnu. Zem guloša akmens ūdens netek, un mūsu mērķis, 2011.gadā pieņemot šo dokumentu, bija nedaudz pakustināt tos gulošos akmeņus, lai nav tā, ka departaments tikai gudro un skatās, ko darīt. Pamatā tas ir jādara skolai," uzsvēra E. Aldermane.