PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 27. februāris

Andra, Līva, Līvija

9646.jpeg
Foto: Reinis Inkēns / Saeimas Kanceleja
Viens no svarīgākajiem mācību satura uzdevumiem ir attīstīt kritisko domāšanu, lai katrs sabiedrības indivīds spētu atsijāt informācijas graudus no pelavām.

Par to pārliecināts ir izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Tiekoties ar Latvijas Pedagogu domes vadītāju Andreju Mūrnieku, pārrunāti jautājumi par mācību satura pilnveidošanas iespējām kontekstā ar jaunās satura koncepcijas izstrādi, skolotāja profesijas standartu, kvalifikācijas celšanu un citi aktuāli jautājumi, informē ziņu aģentūra LETA.

K.Šadurskis sarunā uzsvēra, ka globālas informācijas plūsmas ietekme, plaši izmantotās sabiedriskās domas manipulācijas metodes jau kļuvušas par plaši pielietotu 21.gadsimta militāro resursu.

"Diemžēl tā ir realitāte, ar ko saskaramies," atzīst K.Šadurskis. Viņš uzskata, ka viens no svarīgākajiem mācību satura uzdevumiem ir attīstīt kritisko domāšanu.

"Mums ir svarīgi, lai katrs sabiedrības indivīds spētu analizēt, novērtēt un atsijāt informācijas graudus no pelavām. Indivīda un sabiedrības apziņas imunitāte ir jāstiprina, lai to neapdraudētu ļaundabīgi vīrusi. Es šeit redzu ciešu mijiedarbību un saskari ar valsts un sabiedrības drošības politiku," norādīja ministrs. Tikpat nozīmīga mācību procesā ir vērtībizglītība, kas veido personības vērtību sistēmu un interesi par pašizglītību visas dzīves gaitā, piebilda K.Šadurskis.

Skolotāju profesionālo organizāciju pārstāvji akcentēja, ka ir svarīgi, lai kritiskās domāšanas un vērtībizglītības saturs mācību priekšmetos būtu starpdisciplinārs.