PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

8901.jpeg
Foto: Reinis Inkēns, Saeimas Kanceleja
Darbs ar pedagogu darba samaksas modeli ir finiša taisnē, bet iznākums var būt dažāds - gan pozitīvs, gan negatīvs, uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile. 

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) padomes sēdē M.Seile pastāstīja, ka pirmdien jautājumu par atalgojuma modeli paredzēts skatīt koalīcijas sanāksmē un Nacionālās trīspusējās sadarbības padomē. Izglītības un zinātnes ministrijai arī jāsagatavo alternatīvi aprēķini par pakāpeniskāku algu pieaugumu, nekā tas paredzēts pašlaik.

M.Seile norādīja, ka sarunas par nākamā gada valsts budžetu ir tikai sākušas, izglītība ir viena no prioritātēm un pašlaik paredzēts, ka finansējums šai jomai nesamazināsies.

Viņa arī akcentēja, ka jauna atalgojuma modeļa ieviešanai nepieciešams papildu finansējums - nākamā gada četros mēnešos vairāk par 10 miljoniem eiro nākamā gada četriem mēnešiem, bet 2017.gadā - aptuveni 30 miljoni eiro.

Savukārt  LIZDA vadītāja Inga Vanaga pauda, ka arodbiedrība neplāno atkāpties no savām prasībām. Vanaga arī piebilda, ka LIZDA jūtas ķīlnieka lomā šajā situācijā, Izglītības un zinātnes ministrijas un Finanšu ministrijas sadarbība buksē, tāpēc tai jādarbojas arī kā vidutājam.

Kā ziņots, šodien LIZDA padomes sēdē ar izglītības un zinātnes ministri tiek pārrunāti galvenie jautājumi saistībā ar pedagogu darba samaksas jaunā modeļa virzību.

LIZDA pārstāve Dita Kalniņa norādīja, ka arodbiedrība konceptuāli devusi akceptu izstrādātajam modelim, taču joprojām no Izglītības un zinātnes ministrijas puses gaida konkrētu rīcību saistībā ar LIZDA izstrādāto pedagogu algu paaugstināšanas grafiku un neatliekamajiem pasākumiem pirms modeļa ieviešanas 2016.gadā.