PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2024. gada 11. novembris

Nellija, Ojārs, Rainers

8053.jpeg
Foto: racorn / 123RF
Daudziem pamatskolas beidzējiem zināšanas dabaszinātnēs ir nepietiekamas, liecina 9. klases diagnosticējošā darba rezultāti. 

Valsts izglītības satura centrs (VISC) gan tos šobrīd nekomentē, solot sīkāku izvērtējumu sniegt aprīļa vidū, taču apliecina, ka kopumā Latvijas skolēnu zināšanas ir zemākas nekā citviet Eiropas Savienībā, raksta laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai.

Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas pētījumi parāda, ka Latvijas 15 gadu veco skolēnu sasniegumi dabaszinātnēs un matemātikā augstākajos izziņas līmeņos ir zemāki nekā vidēji Eiropā. Lai šos sasniegumus uzlabotu, centrs organizējis diagnosticējošo darbu 8. klasē matemātikā un 9. klasē dabaszinībās.

VISC vēlējies noskaidrot, kādas ir visu skolēnu zināšanas un prasmes visos dabaszinātņu priekšmetos. Šā darba rezultāti parādījuši, ka “skolēnu sasniegumi, it īpaši augstākajos izziņas darbības līmeņos, nav augsti”.

Aprīļa vidū gaidāms skolēnu darbu sīkāks izvērtējums, kad tapšot metodiskie ieteikumi, kā skolotājam organizēt darbu, lai atsevišķas prasmes pilnveidotu. Tas ļaušot pedagogiem vēl šā mācību gada pēdējos mēnešos aprīlī un maijā piestrādāt pie skolēnu zināšanu pilnveidošanas, kā arī turpināt darbu nākamajā gadā, gan uzlabojot metodiku, gan darba organizāciju un pilnveidojot materiālo bāzi.