PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 23. aprīlis

Georgs, Jurģis, Juris

9033.jpeg
Foto: donaveh / 123RF
Ārvalstu skolēni iepazīst savas nācijas kultūru un tradīcijas, kā arī sevi pašu, esot prom no mājām.

Tā norādīja "AFS Intercultural Programs" prezidents Vinčenco Morlīnī (Vincenzo Morlini) paneļdiskusijas "Starpkultūras pieredzes integrācija formālajā izglītībā" laikā.

V. Morlīnī teikto papildināja Sandra Daubure, kura pirms nepilniem 25 gadiem devās apmaiņas programmā uz ASV. S. Daubure stāstīja, ka, mācoties ārvalstīs, viņa iepazina sevi un kļuva tolerantāka pret citiem cilvēkiem, kultūrām. Vislabākais veids, kā iepazīt citu kultūru, dzīvojot attiecīgās nācijas ģimenēs nevis viesnīcās, uzsvēra Sergejs Filonovičs, kurš pagājušā gadsimta 90.gados pirmais ieviesa apmaiņas programmas kustību Latvijā, informē Signe Sproģe, "AFS Latvija" Starpkultūru programmas sabiedrisko attiecību koordinatore.

Attiecībā uz to, vai vietējās skolas ir ieinteresētas uzņemt ārvalstu skolēnus, diskusijā iesaistījās Andris Priekulis, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas direktors (katru gadu ģimnāzijā tiek uzņemti vairāki ārvalstu skolēni). Viņš norādīja, ka ārvalstu skolēni bagātina skolas dzīvi, jo tie saviem klasesbiedriem dažādos veidos prezentē savu valsti un kultūru. Balstoties uz vairāku gadu pieredzi, A. Priekulis atzīst, ka Latvijas skolās bieži ir problemātiski ieskaitīt neformālajā izglītībā apgūto vielu. Saistībā ar šo aspektu izglītības un zinātnes ministres padomnieks Igors Grigorjevs ierosināja, ka šis jautājums jārisina katras skolas individuālā līmenī, proti, pirms jaunieša došanās apmaiņas programm, skolēna vecākiem ar skolas vadību jāparaksta abpusēja vienošanās par to, ka ārvalstu skolā apgūtā viela tiks akceptēta, atgriežoties pēc gada Latvijā.

Bijusī izglītības ministre Tatjana Koķe pauda viedokli, ka 21.gs. tā gan vairs nav problēma - uzturēt labā līmenī apmaiņas programmas dalībnieka zināšanas - "sazināties ar saviem skolotājiem izmantojot Skype programmu, kopīgi iziet cauri vielas darba uzdevumiem, apņēmīgs skolēns var vienmēr". Līdz ar to apmaiņas programmas skolēns neiekavē mācību vielu apguvi nevienā priekšmetā.

Diskusijas noslēgumā V. Morlīni piebilda, ka pasaule ar katru sekundi kļūst aizvien globalizētāka un tieši apmaiņas programmas skolēni ir tie, kuri veido tiltus starp dažādajām kultūrām. "Principā, šodien veidojas jaunā sabiedrība," sacīja V. Morlīni.