PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 26. aprīlis

Alīna, Rūsiņš, Sandris

45731519712_4b4c49b618_k.jpg
Foto: Ieva Ābele, Saeima
Topošā izglītības ministre Ilga Šuplinska vēlas mainīt sistēmu, kā, skolu beidzot, tiek vērtēti Latvijas skolēni.

Politiķe intervijā telekanālam LNT izteicās, ka vēloties mainīt novērtējuma sistēmu, jo šauboties, vai novērtējumu var sniegt ar vienu universālu pārbaudījumu, kas ir vienāds visiem skolēniem.

Mācību satura reformu I. Šuplinska atbalsta, bet uzsver, ka ir jāsniedz atbalsts skolotājiem, lai sagatavotos pārmaiņām, savukārt viņa neatbalsta bērnu sūtīšanu skolās no sešu gadu vecuma, jo skolas neesot īsti gatavas un pielāgojušās tik maziem cilvēkiem, tāpēc izvēle būtu atstājama vecāku ziņā.

I. Šuplinska neatbalsta arī mācību gada pagarināšanu, tomēr pieļauj iespēju, ka to varētu darīt ar "jaunām mācību formām", piemēram, ar nometnēm, informē aģentūra LETA.

Politiķe atkārtoti pauda visai skeptisku viedokli par skolu tīkla optimizēšanu, kas pašlaik notiekot mehāniski un tikai pēc ekonomiskiem apsvērumiem. Pēc viņas domām, skolas lietderību nevarot vērtēt arī tikai pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem, bet esot jāskatās arī uz citu skolas pienesumu sabiedrībai, piemēram, vai skola piedalās projektos, vai tās audzēkņi piedalās olimpiādēs u.tml.

Savukārt pašā Izglītības un zinātnes ministrijā I. Šuplinska centīšoties panākt, lai ierēdņi vairāk strādā uz rezultāta sasniegšanu. Piemēram, pašlaik viņu neapmierinot ministrijas sabiedriskās attiecības, kas pārāk novēloti skaidrojot ministrijas lēmumus.

"Man ir pieredze nozarē un ir pieredze vadībā," par sevi izteicās I. Šuplinska, "man ir raksturīga domāšana likumsakarībās."