PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 20. aprīlis

Mirta, Ziedīte

9755.jpeg
Foto: racorn / 123RF
Lemjot par izglītības reformām, dažbrīd deputātu argumenti nebija ne faktos, ne nopietnās zināšanās balstīti, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" šādu viedokli pauda Latvijas vecāku organizācijas "Mammamuntetiem.lv" vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa.

Viņa atzina, ka nevar vērtēt, vai lēmums jaunā kompetenču satura ieviešanu izglītības jomā atlikt uz gadu nāks par labu, tomēr, klausoties deputātu argumentos, kad par to tika lemts, uzticamības pakāpe parlamentāriešiem neesot augusi.

Vecāki deputātu lēmumu vērtējot pretrunīgi. Daļa, kuras viedoklim pievienojas arī I.Akmentiņa-Smildziņa, pauž bažas, vai deputāti ir pietiekami kompetenti lemt par izglītības jautājumiem, teica vecāku pārstāve.

Viņa atsaucās uz Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra direktores Daces Namsones pausto vienā no Saeimas komisijas sēdēm, ka pasaulē tāpat kā Latvijā izglītības saturu veido profesionāļi, taču to arī izvērtē profesionāļi, tie nav deputāti. "Izskatās, ka mēs paši sev gribam sākt labot zobus. Deputāti bez atbilstošas izglītības sev grib labot zobus," izteicās vecāku pārstāve.

Viņai esot sajūta, ka vairumam deputātu nav izpratnes par to, ko jaunais mācību saturs paredz. Tāpēc viņa aicina ikvienu ielūkoties mājaslapā "skola2030.lv" un ar to iepazīties.

I.Akmentiņa-Smildziņa atzina, ka bieži vien arī vecāki iebilst reformām, jo viņiem trūkst informācijas.

Vecāku pārstāve uzsvēra, ka kopumā no izglītības reformas tiek sagaidīts, ka beidzot mācību saturs tiks pakārtots bērna interesēm un vajadzībām. "Nevis bērnam jāpielāgojas izglītības programmai un saturam, bet otrādi," viņa akcentēja.

Saeima ceturtdien otrajā lasījumā atbalstīja likumprojektu, kas paredz jaunā kompetenču satura ieviešanu izglītības jomā atlikt uz gadu, informē aģentūra LETA. Reizē pretēji Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas lemtajam, Saeima atbalstīja Izglītības un zinātnes ministrijas rosinājumu no likuma izslēgt ierobežoto izvēļu skaitu programmu virzienu piedāvājumam vidusskolas posmā.