PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2024. gada 04. decembris

Baiba, Barba, Barbara

9159.jpeg
Lai sekmīgāk attīstītu bērnu lasītprasmi, nepieciešama pedagogu sadarbība, uzskata Valsts izglītības satura centrā (VISC)

VISC norādīja, ka bērnam vienam ir grūti iemācīties lasīt. Arī pirmsskolas un sākumskolas skolotājam vienam ir grūti novērst lasīšanas traucējumus, kuri mūsdienās nav retums, informē ziņu aģentūra LETA.

Dažkārt arī bibliotekārs jūtas viens bez kolēģu vai vadības atbalsta savā darbā, uzsvēra centrā. Līdz ar to svarīgi ir likt kopā spēkus un kopā dalīt atbildību par bērnu lasītprasmi, apzinoties savu profesionalitāti un stiprās puses.

Skolotājam svarīgi regulāri analizēt savu un bērnu veikumu. Lai lasītprasmes attīstībā būtu dinamika, ir nepieciešams ieraudzīt bērnu, viņa prasmju līmeni, viņa individualitāti. Izmantojot dažādas tehnoloģijas un metodiskos paņēmienus, motivējot bērnu lasīšanai, var sekmēt viņa kā indivīda attīstību, pauž VISC.

Tāpat informācijas tehnoloģijas un citi digitālie resursi ir jāizmanto jēgpilni, mācoties katram pašam un bērniem kritiski izvērtējot tekstus.

Lasītprasmes veicināšanā svarīgi apzināties teksta nozīmi. Zēni un meitenes lasa atšķirīgi - zēni labāk lasa digitālā formāta tekstus, bet meitenes - papīra formāta tekstus. Zēnus un meitenes interesē arī atšķirīga temata teksti, tāpēc, rosinot interesi, jāpiemeklē bērna interesēm atbilstošs teksts, uzsvēra VISC, piebilstot, ka meitenes parasti lasa lielāka apjoma tekstus, bet zēni - mazāka.