PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2025. gada 01. maijs

Ziedonis

2792.jpeg
Par nozīmīgākajām personiskajām īpašībām un prasmēm, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi attīstītu savu biznesu, Latvijas jaunā uzņēmēju paaudze atzīst mērķtiecību (to minējuši 27%) un konkrētās nozares pārzināšanu (18%).

Pirmajā trijniekā kā būtisks veiksmīga biznesa priekšnoteikums ierindota arī degsme par savu ideju un tās īstenošanu (17%). Visai bieži kā veiksmes atslēgu biznesa attīstīšanā respondenti norādījuši arī labas pārdevēja spējas (12%) un plašu kontaktu loku (14%). Savukārt tikai 1% respondentu norāda, ka būtiska loma ir izglītībai uzņēmējdarbībā, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Interesanti, ka respondenti, kuriem ir mazāka pieredze biznesā (uzņēmums patlaban tiek veidots vai arī darbojas ne vairāk kā pusgadu), biežāk nekā viņu rūdītie kolēģi norādījuši, ka uzņēmējdarbības attīstībā svarīgs ir plašs kontaktu loks. Savukārt aptaujas dalībnieki, kuri biznesā ir vairāk nekā divus gadus, līdzās mērķtiecībai un konkrētās nozares pārzināšanai milzīgu nozīmi piešķir arī komersanta pārdevēja prasmēm.