PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

5780.jpeg
Foto: racorn / 123RF
Eiropā profesionālo skolu audzēkņi mācās mazāk svešvalodu nekā vispārizglītojošo skolu skolēni, secināts "Eurydice" ziņojumā par valodu mācīšanu Eiropas skolās.

Vispārējās un profesionālās izglītības programmās parasti tiek apgūtas vienas un tās pašas svešvalodas, tomēr, kā minēts ziņojumā, redzama skaidra tendence, ka profesionālajā izglītībā audzēkņi mācās mazāk svešvalodu nekā vispārējā izglītībā. Dalības statistika skaidri atspoguļo svešvalodu apguves atšķirības vispārējās un profesionālās izglītības programmās.

Pēdējos gados Eiropas Savienībā to profesionālās izglītības audzēkņu īpatsvars, kuri apguva divas vai vairāk svešvalodas, bija 34,5%. Tas ir gandrīz par 20 procentpunktiem mazāk nekā vispārizglītojošajās skolās. Nacionālajā līmenī iepriekš 11 izglītības sistēmās (Beļģijas flāmu kopienā, Čehijā, Igaunijā, Francijā, Horvātijā, Luksemburgā, Rumānijā, Slovēnijā, Slovākijā, Somijā un Lihtenšteinā) vismaz 90% vispārējās vidējās izglītības otrā posma skolēnu apguva divas svešvalodas vai vairāk. Profesionālās vidējās izglītības otrajā posmā šāds līmenis ir sasniegts tikai Rumānijā, informē aģentūra LETA.

Ziņojumā tāpat norādīts, ka to profesionālās vidējās izglītības audzēkņu proporcija, kuri nemācās nevienu svešvalodu, ir lielāka nekā vispārējā vidējā izglītībā. Pirms četriem gadiem bija tikai divas izglītības sistēmas (Apvienotajā Karalistē un Norvēģijā), kurās nevienu svešvalodu nemācījās trešdaļa vispārējās vidējās izglītības skolēnu vai vairāk. Turpretim profesionālās izglītības audzēkņi tādā pašā apmērā nevienu svešvalodu nemācījās septiņās izglītības sistēmās (Beļģijas franču kopienā, Dānijā, Vācijā, Grieķijā, Spānijā, Islandē un Norvēģijā).