PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 06. decembris

Niklāvs, Nikolajs, Niks

Sigulda-121.jpg
Foto: Iveta Brikmane
Pateicoties VKKF (Valsts kultūrkapitāla fonda) mērķprogrammas “KultūrELPA” atbalstam ir tapis projekts “Animācijas un audio pasakas Ivetas Brikmanes stāstu grāmatām “Septiņi stāsti par notiņām” un “Pa pēdām notiņām” ”.

Projekta ietvaros ir radītas septiņas izglītojošas animācijas filmas par septiņām notīm un sešpadsmit audiopasakas par mūzikas teoriju.

Šī materiāla pamatmērķis ir padarīt mūzikas teoriju daudz vienkāršāku, saprotamāku un uztveramāku, pasniedzot to bērniem saprotamā valodā. Viens no projekta noteikumiem, radot šo materiālu, – lai tas būtu pieejams arī bērniem ar īpašām vajadzībām – ar redzes un dzirdes traucējumiem. Tādējādi animācijas filmas ir veidotas ar subtitriem, lai informāciju var uztvert bērni ar dzirdes traucējumiem. Savukārt, audio pasaku formāts ir veidots, lai šis materiāls būtu pieejams bērniem ar redzes traucējumiem.

Stāsts - šī tēma iet cauri visam projektam. Mums visiem patīk pasakas un stāsti – gan lieliem, gan maziem. Tāpēc stāsta formāts tiek izmantots, lai sarežģīto mūzikas teoriju padarītu saprotamu un viegli uztveramu. Katrai notij ir izveidots savs vizuāls tēls ar savu raksturu un personību. Bieži vien šiem tēliem stāstā ir veidotas vārdu spēles un rīmes, lai bērnam rastos asociācija, kas tā ir par noti, kāpēc konkrētā teorijas lieta ir tāda, kāda tā ir. Arī krāsa notīm nav izvēlēta nejauši. Visas daļiņas uz zemeslodes vibrē kādā noteiktā frekvencē. Pat, ja mēs to neredzam un nedzirdam. Katrai skaņai un krāsai ir sava frekvence. Tā nu ir sagadījies, ka mums zināmās notis vibrē varavīksnes krāsu frekvencēs.

Stāsti ir ar nelielu humora piesitienu, kas rada prieku un liek pasmaidīt. Prieks – tā ir kā “atslēga” uz pozitīvu rezultātu mācīšanās procesā. Jebkuru darbu darot ar prieku, ir pavisam cits rezultāts. Ne velti visās japāņu un citās alternatīvajās izglītības sistēmās (Montessori, Valdorfa u.c.) tik liela uzmanība tiek veltīta bērna pašsajūtai. To pašu mēs centāmies panākt ar stāstiem un animācijām – likt bērnam pasmaidīt.

Sigulda-142.jpg

Mēs strādājam ģimenē. Mūsu abu dzīve ir saistīta ar mūziku.

Projekta animators, ģitāras skolotājs, Kristaps Brikmanis: "Esmu piemērs tam, ka mācīties var jebkurā vecumā. Un, ja ir patiesa vēlēšanās un apņemšanās, tad neviens šķērslis nav par grūtu."

Stāstu autore, mūzikas skolotāja, Iveta Brikmane: "Man patīk sarežģītas lietas risināt viegli un ar humoru. Viena no kādreiz izteiktām domām bērnībā par mūzikas teoriju man bija: “Ja kādreiz mācīšu bērniem solfedžo, tad darīšu to tā, lai bērni saprot.

Mēs esam trīs bērnu vecāki. Šie stāsti radās pateicoties viņiem – meklējām veidu, kā mūzikas teoriju padarīt pieejamu un patīkamu visiem. Tā kā mums ģimenē aug bērns ar uzmanības traucējumiem, tad tas bija kā pamudinājums atrast veidu, kā mūzikas teoriju padarīt pieejamu arī viņam.

Šis projekts ir mūsu ģimenes kopdarbs. Mēs esam komanda. Es rakstu stāstus – Kristaps to visu ietērpj grāmatu zīmējumos. Es radu mūziku un redzu, kā gribu redzēt šo materiālu, un Kristaps zīmē animācijas un dara visus tehniskos darbus – ieraksta skaņu, montē video, zīmē animācijas... Mūsu bērni – uz viņiem mēs pārbaudām, kā šis materiāls strādā dzīvē. Un stāsti? Stāsti patīk gan lieliem, gan maziem. Tāpēc jo īpaši izmantoju tos bērniem attiecīgā vecumā. Mācīties vieglumā.

Mērķauditorija šim projektam ir bērni sākot jau no divu līdz pat desmit gadu vecumam, vecāki un mūzikas pedagogi, kas strādā ar bērniem pirmsskolā, sākumskolā un interešu izglītībā."

Animācijas filmas un audio pasakas būs apskatāmas izstādēs Latvijas lielāko pilsētu bibliotekās (ievērojot noteikumus, kādi attiecīgajā brīdī ir stājušies spēkā) no 27. 12. 2021. līdz 31. 01. 2022. Izstādi varēs aplūkot Cēsīs, Siguldā, Valmierā, Balvos, Talsos, Jelgavā, Saldū, Rēzeknē, Daugavpilī, Kuldīgā, Alūksnē, Madonā, Liepājā, Kārsavā, Limbažos un citviet.

Animācijas filmas un audio pasakas ilgtermiņā ir pieejamas ŠEIT.

logo_kultura.JPG