PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 18. maijs

Ēriks, Inese, Inesis

512.jpeg
Foto: Eu.art.com
Šodien Valmieras sākumskolā pulcējas tuvāko reģionu pašvaldību pārstāvji, izglītības pārvalžu vadītāji, skolu direktori un pedagogi, lai apkopotu un dalītos savā pieredzē par Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu apguvi un efektivitāti, noslēdzoties projektam dabas zinātņu mācību kabinetu modernizēšana.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvji iepazīstinās ar īstenotā projekta apjomiem, finansējumu, kā arī informēs par ES struktūrfondu pieejamību un nozīmi reģionu attīstībā. Par moderno tehnoloģiju sniegtajām iespējām, apgūstot eksaktos priekšmetus skolās, informēs Datorzinību centra izglītības produktu attīstības vadītāja Līga Matveja, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Tiks apkopotas arī citos reģionos notikušās diskusijas par ES fondu apguvi dabas zinātņu kabinetu modernizēšanā, sniedzot īsu kopsavilkumu, kā turpināt Izglītības un zinātnes ministrijas projektu bez fondu atbalsta, sadarbojoties ar vietējo pašvaldību vai piesaistot vietējos uzņēmējus. Diskusijas dalībnieki dalīsies pieredzē un sniegs savus ieteikumus, kādi bija pozitīvie aspekti un ieguvumi, kā arī par nepieciešamajiem uzlabojumiem ES fondu apguvē, domājot par nākotnes projektiem.

Septembrī un oktobrī IZM organizēja diskusijas visos Latvijas reģionos, lai izvērtētu līdzšinējo pieredzi ES līdzekļu apguvē, modernizējot dabas zinātņu kabinetus, un ņemtu vērā situāciju katrā plānošanas reģionā.

Pašlaik ir būtiski apzināt katra reģiona pieredzi, secinājumus un savstarpēji dalīties ar savu pozitīvo pieredzi, jo, tikai kopīgi diskutējot, var uzzināt par labākajiem iespējamajiem risinājumiem efektīvai ES līdzekļu apguvei. Primāri ir jāizvērtē skolēnu ieguvums no mācību procesa uzlabošanas, jo skolēnu ieinteresētība un zināšanu kvalitāte ir galvenie nosacījumi, kas apliecinās ES līdzekļu izlietojuma lietderību.

Valmieras sākumskola ir vienīgā vispārizglītojošā mācību iestāde ne tikai Latvijā, bet arī Austrumeiropā, kas ieguvusi izglītības izcilības centra Promethean statusu. Šādu atzinību skola ir ieguvusi, jo vienlaicīgi spējusi aprīkot visas mācību klases ar modernām tehnoloģijām un izstrādājusi īpašu filozofiju to pielietošanā mācību priekšmetu apgūšanai un izglītības kvalitātes paaugstināšanai. Skola, piesaistot valsts un pašvaldības finansējumu, ir modernizējusi ne tikai eksakto mācību priekšmetu kabinetus, bet arī humanitāro. Promethean ir viens no vadošajiem interaktīvo izglītības tehnoloģiju ražotajiem Eiropā.