PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 27. aprīlis

Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

10227.jpeg
Foto: Reinis Inkēns / Saeimas Kanceleja
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas rekomendācijas ir kā politikas veidotāju rokasgrāmata tam, kā īstenot reformas izglītības nozarē. 

Tā trešdien, 1.jūnijā, sacīja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Ilze Viņķele, kā svarīgākās risināmās problēmas uzsverot nevienlīdzību starp pilsētu un lauku skolām un iedzīvotāju skaita dinamikai neatbilstoši lielo augstskolu skaitu, informē Saeimas Preses dienests.

Nevienlīdzība starp pilsētu un lauku skolām gan mācību vides, gan kvalitātes ziņā ir nopietna problēma, kas ilgtermiņā var būtiski ietekmēt gan jauniešu dzīves līmeni, gan arī valsts attīstību, akcentēja I.Viņķele. Viņa norādīja, ka arī Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) rekomendācijās aicina veicināt vienlīdzību un ekselenci izglītībā, īpašu uzmanību pievēršot lauku skolām.

Tāpat mēs nedrīkstam ignorēt realitāti - demogrāfisko situāciju -, domājot par augstāko izglītību. Augstākās izglītības iestāžu skaits Latvijā neatbilst iedzīvotāju skaita dinamikai, un tādējādi tiek noplicināti kopīgie sabiedrības resursi gan finansiālā, gan intelektuālā ziņā, sacīja I.Viņķele.

Arī OECD rekomendācijās, runājot par augstāko izglītību, norādīts uz nepieciešamību turpināt līdzsvarot sistēmas kapacitāti, ņemot vērā demogrāfiskās tendences, aktuālo fiskālo situāciju un darba tirgus prasības.

Saeimas Izglītības komisija sēdē diskutēja par Latvijas izglītības sistēmas izvērtējumu OECD ziņojumā "Izglītība Latvijā" un sprieda par OECD rekomendāciju īstenošanu Latvijas izglītības politikas attīstībai.

Sēdē deputātus ar OECD izvērtējumu iepazīstināja Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvji, norādot uz izaicinājumiem un reformām pirmsskolas izglītībā, pamatizglītībā, vidējā izglītībā, augstākajā izglītībā un pieaugošo izglītībā.