PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2025. gada 03. maijs

Gints, Uvis

10761.jpeg
Foto: stockbroker / 123RF
Skolēniem Eiropā nepieciešama arvien ilgāka skološanās un darba tirgum piemērotāka izglītība, secināts Eurydice tīkla publikācijā Pamatdati par izglītību Eiropā 2012.

Pētījumā par 37 Eiropas izglītības sistēmām arī uzsvērts, ka izglītības iestādes kļūst arvien patstāvīgākas un īpašu vērību pievērš kvalitātei, lai gan izglītības finansēšana ir liels izaicinājums krīzes laikā, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Publikācijā atainotās izglītības sistēmu tendences un rādītāji apliecina, ka kopš mazotnes skolēniem sadarbībā ar vecākiem un skolotājiem mērķtiecīgi jāmācās, virzoties uz sabiedrībai un valstij lietderīgu un skolēna spējām un talantiem atbilstošu izglītības pakāpi un kvalifikāciju, komentē Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) Eurydice programmas vadītāja Aija Lejas-Sausa.

Viņa norāda, ka valstis, kas orientētas uz ilgtspējīgas zināšanu sabiedrības izveidi, pilnveido un iespēju robežās palielina izglītības finansējumu un rūpējas par piemērotu karjeras izglītību visos izglītības veidos un pakāpēs, tā samazinot pārizglītotības iespēju un attīstot darba tirgum piemērotus izglītības veidus un apjomu.

Publikācijā secināts, ka gandrīz visās izglītības sistēmās Eiropā ir skaidri saskatāma tendence paildzināt obligātās skološanās laiku un formālo izglītību sākt arvien agrākā vecumā. Laikposmā no 2000. līdz 2009.gadam trīs līdz piecus gadus vecu bērnu vidējā līdzdalības proporcija pirmsskolas vai sākumskolas izglītībā palielinājās un dažās valstīs ir gandrīz 100%.