PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2025. gada 03. maijs

Gints, Uvis

1796.png
Šodien izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis Kiprā sāks savu dalību Eiropas Savienības (ES) neformālās Izglītības ministru padomes sanāksmē, kas turpināsies arī rītdien.

Sanāksmē ES valstu izglītības ministri diskutēs par izglītības lomu stratēģijas Eiropa 2020 īstenošanā un izkļūšanā no ekonomiskās krīzes, apmainīsies viedokļiem, kā arī diskutēs par lasītprasmi kā vienlīdzīgākas izglītības pamatu, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Kā vienas no prioritātēm, kas jārisina stratēģiskās sistēmas Izglītība un apmācība 2020 gaitā, Latvija atbalsta pasākumus mācību priekšlaicīgas pārtraukšanas novēršanai, efektīvākas un kvalitatīvākas arodprakses un profesionālās izglītības un apmācības veicināšanai. Šo pasākumu īstenošanā īpaši akcentējams ir jautājums par mazo lauku skolu saglabāšanu un to funkciju paplašināšanu, iekļaujošas izglītības atbalsta sistēmas darbības nodrošināšanu visos līmeņos, kā arī karjeras izglītības attīstību.

Tāpat nepieciešams izstrādāt elastīgas izglītības programmas, piedāvājot jaunu profesionālo kvalifikāciju sistēmu un radot priekšnoteikumus kvalifikāciju un prasmju atzīšanai. Svarīgs jautājums ir arī par profesionālās izglītības pievilcību, sekmējot sadarbību ar darba devējiem prakses vietu un to kvalitātes nodrošinājumā, kā arī iegūto prasmju atzīšana, nepārtraukta pilnveidošana, pieaugušo izglītības iespējas konkurētspējas veicināšanā darba tirgū.

Latvija akcentē arī augstākās izglītības attīstību, kas ietver izglītības kvalitātes uzlabošanu, tirgus vajadzību ievērošanu, saiknes ar zinātniskās izpētes iestādēm stiprināšanu, kā arī budžeta līdzekļu sadrumstalošanas novēršanu. Kā vēl vienu no prioritātēm Latvija uzsver augstākās izglītības sasaisti ar tautsaimniecības vajadzībām ekonomiskās attīstības kontekstā, tostarp uzņēmēju un citu darba devēju lomas palielināšanu profesionālo augstākās izglītības studiju programmu atbilstības novērtēšanā.