Ir nosaukti pirmie kritēriji, pēc kuriem tiks vērtētas profesionālās izglītības iestādes, lai pārdalītu ES līdzekļus infrastruktūras attīstībai.

Šobrīd notiek profesionālās izglītības iestāžu priekšatlases kritēriju sabiedriskā apspriešana ar sociālajiem partneriem – Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK), nozaru asociācijām, Profesionālās izglītības un nodarbinātības trīspusējās sadarbības apakšpadomi un Lielo pilsētu asociāciju.

 Izglītības un zinātnes ministra padomniece komunikācijas jautājumos Inita Blačforda informē, ka viens no kritērijiem ir moderna, vienota mācību kompleksa izveides un attīstības iespējas, prioritāri atbalstot tās profesionālās izglītības iestādes, kas paredz apvienoto izglītības iestāžu izveidošanu vienuviet, vienlaikus atbrīvojot nevajadzīgās ēkās. Kritērijs, kas palīdzēs izvērtēt ieguldījumu efektivitāti, ir audzēkņu skaits izglītības iestādē – augstāku vērtējumu iegūs tās profesionālās izglītības iestādes, kas spēs nodrošināt piekļuvi modernizētajai infrastruktūrai pēc iespējas lielākam audzēkņu skaitam. Būtisks būs nozaru ekspertu vērtējums, kad nozaru eksperti nosauks konkrētajā nozarē nozīmīgākās trīs profesionālās izglītības iestādes, norādot arī attiecīgo mācību programmu, kura sniedz vislielāko ieguldījumu nozares attīstībā, kā arī plānošanas reģionu vērtējums.

Pēc šiem kritērijiem un nozaru ekspertu viedokļa skolas tiks sakārtotas prioritārā secībā. Tas nozīmē, ka no esošajām 34 profesionālās izglītības iestādēm, kuras īsteno ERAF projektus, izveidosies īsāks saraksts, un šīs skolas tiks aicinātas prezentēt savas aktualizētās attīstības un investīciju stratēģijas. Tās vērtēs IZM kopā ar darba devējiem, nozaru pārstāvjiem un pašvaldībām, kas arī izslēgs jebkādu iespēju vērtējumā ietvert jebkādus politiskus motīvus.

Profesionālo izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveidošanai ir paredzēti 65,3 miljoni latu ERAF finansējuma.