PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 28. maijs

Vilhelms, Vilis

11057.jpeg
Foto: stockbroker / 123RF
Projekta "Jēgpilnie mājasdarbi" mērķis ir izstrādāt un praksē pārbaudīt mājasdarbu vietu un lomu bērnu jēgpilnā mācīšanās procesā. 

Trešdien, 25.janvārī, plkst.15 Šimona Dubnova Rīgas Ebreju vidusskolā notiks seminārs, kurā varēs uzzināt par Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta atbalstītā projekta "Jēgpilnie mājasdarbi" pirmajiem rezultātiem.

Seminārā piedalīsies domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Izglītības pārvaldes priekšnieks Ivars Balamovskis, Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes asociētā profesore Linda Daniela, portāla "Uzdevumi.lv" direktors Edgars Škutāns un projektā iesaistīto skolu direktori.

Projekta "Jēgpilnie mājasdarbi" mērķis ir izstrādāt un praksē pārbaudīt mājasdarbu vietu un lomu bērnu jēgpilnā mācīšanās procesā, kā arī veicināt skolēnu sasniegumu motivāciju. Projekts tapis pēc desmit Rīgas vidusskolu iniciatīvas, sadarbojoties ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes mācībspēkiem.

Šogad projektā "Jēgpilnie mājasdarbi" iesaistītās skolas ir sākušas darboties portālā "Uzdevumi.lv", lai samazinātu skolēnu slodzi, ko audzēkņi velta mājasdarbu pildīšanai, vienlaikus nodrošinot viņiem iespēju saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti par veikto uzdevumu. Ieguvums ir arī skolotājiem, jo portāla iespēju izmantošana samazina mājasdarbu labošanai nepieciešamo laiku, informē aģentūra LETA.

Projektā piedalās Rīgas Rīnužu vidusskola, Rīgas Klasiskā ģimnāzija, Rīgas 84.vidusskola, Rīgas Juglas vidusskola, Rīgas 53. vidusskola, Rīgas 28. vidusskola, Rīgas 80. vidusskola, Dubnova Rīgas Ebreju vidusskola, Rīgas 18.vakara vidusskola un Rīgas Teikas vidusskola.

Īstenojot projektu "Jēgpilni mājasdarbi", skolas vēlas panākt, lai tiktu atvieglota skolēnu slodze, tādējādi attīstot bērna pozitīvo attieksmi pret mācībām un nodrošinot skolēnu motivāciju mācīties, izstrādāts un praksē pārbaudīts pedagoga darbības modelis, kurā mājasdarbu loma mainās, kļūstot par jēgpilnas mācīšanās sastāvdaļu, kā arī aktualizēts mācību priekšmetu saturs un aprobēta Somijas pieredze jēgpilnu mājasdarbu izmantošanā mācību procesā.