PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 26. aprīlis

Alīna, Rūsiņš, Sandris

9126.jpeg
Foto: file404 / 123RF
Redzamas atšķirības veiktajos aprēķinos par pedagogu darba samaksas jaunā modeļa ietekmi uz izglītības darbinieku algām un darba slodzi. 

Ņemot to vērā, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) vakar vienojās līdz nākamajai pedagogu streika izlīgšanas komisijas sēdei precizēt savus aprēķinus.

LIZDA no IZM sagaida pamatojumu, kāpēc nav iespējams nodrošināt atalgojumu, piemēram, pirmsskolas izglītības pedagogiem, to padarot līdzvērtīgu citu pedagogu algām. Tāpat LIZDA aprēķini nesaskan jautājumā par pedagogu noslodzi saskaņā ar jaunajā modelī iekļauto regulējumu, informē ziņu aģentūra LETA.

"Izrunājām pedagogu noslogotību. Jaunais modelis paredz to, ka pedagogiem būs vairāk jāstrādā. IZM domā pretēji. Vienojāmies, ka uz nākamo sēdi izanalizēsim konkrētu piemēru, lai redzētu atšķirības," sacīja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile norādīja, ka no IZM puses LIZDAI dots solījums uz nākamo sēdi sagatavot papildu informāciju par pedagogu lielākajiem atalgojumiem, jo "daļai komisijas locekļu nebija informācijas par lielākajām algu likmēm".

Ņemot vērā LIZDA aprēķinus, ka vairāk nekā puse pašvaldību vispārizglītojošo skolu skolotāju izjutīs atalgojuma samazinājumu, ja modelis tiks ieviests tagadējā veidolā, M. Seile uzsvēra, ka IZM "savos datos neredz šādu statistiku".

"IZM dati rāda, ka apmēram 35 pašvaldībās ir samazinājums salīdzinājumā ar esošo finansējumu," norādīja M.Seile.

Ministre uzsvēra, ka "jāsalīdzina cipari par slodzi un par to, cik pedagogi Latvijā pelna".

E-klase jau informēja, ka LIZDA veiktie aprēķini liecina, ka gadījumā, ja pedagogu atalgojuma modelis tiks ieviests esošajā redakcijā, tad 56% skolu skolotāju jutīs algu samazinājumu.