PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2025. gada 04. maijs

Vijolīte, Viola, Vizbulīte

6271.jpeg
Foto: 123RF Stock Photo
Kāds varētu būt šis ideāls, ja viņam varētu piešķirt vēlamās iezīmes, un kā atšķirtos skolēnu un skolotāju vīzija par to?

Divās Latvijas skolās – Rīgas 47. vidusskolā un Lizuma vidusskolā – tika izdalītas anketas, kurās iekļāva jautājumus bez remdeniem atbilžu variantiem. Tās lūdza aizpildīt 11. klases skolēniem un pedagogiem, aicinot katrā jautājumā norādīt atbildi, kas ir vistuvākā viņu priekšstatam par ideālu skolotāju. Rezultātā tika iegūtas 11 skolēnu un 18 pedagogu anketas no Lizuma un 37 skolēnu un 13 pedagogu anketas no Rīgas, vēsta  laikraksts Diena.

Lielākā daļa skolēnu un skolotāju abās skolās ir vienisprātis, ka ideālam skolotājam jābūt 30–50 gadu vecam, viņu jāuzrunā ar jūs, no tehnoloģiskām ierīcēm viņam jāprot brīvi rīkoties ar datoru, interaktīvo tāfeli un projektoru. Viņam bieži un par visu jājoko un jābūt drīzāk interesantai, lai gan ne tik zinošai personībai, nevis supererudītam sausiņam. Pēc vairākuma skolēnu un pedagogu domām, ideālam skolotājam jābūt savam profilam/kontam Draugiem.lv, Facebook, Twitter un Skype, tomēr aptaujas dalībnieki bieži uzsvēra – tam, kādos sociālajos tīklos skolotājs ir, nav nozīmes, būtiskāks ir darbs klasē.

Par šo to skolēnu un pedagogu viedoklis arī atšķiras. Skolēnu vairākums uzskata, ka ideālam skolotājam jābūt viņu draugam, pedagogi – ka autoritātei. Skolēni domā, ka ideāls skolotājs satrakojušos klasi savalda ar bardzību, pedagogi – ka ar pacietīgu nogaidīšanu. Tāpat skolēniem šķiet, ka ideāls skolotājs, ja viņu kaut kas neapmierina, streiko un protestē, savukārt pedagogi vairāk sliecas domāt, ka viņš turpina strādāt skolā un nesūdzas.