PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2024. gada 09. decembris

Sarmīte, Tabita

8491.jpeg
Foto: wavebreakmediamicro / 123RF
Lietuvā par dažām dienām tiks pagarināts mācību gads, vienlaikus samazinot stundu skaitu piektdienās.

Tādējādi vienmērīgāk tiks sadalīta slodze visa mācību gada garumā, ieplānojot fiziskās aktivitātes garajos starpbrīžos un vairāk stundu atvēlot sociālajai darbībai.

To paredz turpmāko divu gadu mācību plāni, ko trešdien apstiprinājis izglītības un zinātnes ministrs Daiņus Pavaļķis, kas nesen iesniedza atkāpšanās rakstu, bet palika amatā, iekams pabeigs iesāktos darbus, informē ziņu aģentūra LETA.

Saskaņā ar šiem plāniem 2016.gadā 1.-4.klases skolēniem mācību gads beigtos 3.jūnijā (šobrīd - 31.maijā), bet 5.-11.klases skolēniem - 10.jūnijā (šobrīd - 5.jūnijā). 2017.gadā 1.-4.klases skolēni apmeklētu skolu līdz 9.jūnijam, bet 5.-11.klases skolēni - līdz 16.jūnijam.

Tādējādi mācību gada ilgums atkal tiktu pietuvināts tam, kāds Lietuvā bija noteikts līdz 2008.gadam, kad mācības skolās beidzās 19.jūnijā.

Pēc ministra teiktā, starptautiskie pētījumi liecina par Lietuvas skolēnu sekmju līmeņa pazemināšanos un aizvien vairāk skolēnu vairs nesasniedz apmierinošu sekmju līmeni. Nepietiekami daudz laika tiek veltīts arī lasītprasmes un citu iemaņu attīstīšanai. Pagarinot mācību gadu, programmu apjoms netiks paplašināts, vienkārši tiem pašiem mācību priekšmetiem paredzēts atvēlēt vairāk laika, norādījis D. Pavaļķis.

Sociālajai darbībai paredzēto stundu skaits palielināts no piecām līdz 20 stundām gadā. Lielāku uzmanību skolās iecerēts veltīt arī pilsoniskajai darbībai.

Dokumentā sniegti arī sīki ieteikumi, kā radošāk izmantot trīs papildu stundas nedēļā, kas paredzētas, lai palīdzētu skolēniem labāk apgūt mācību vielu, tādējādi samazinot vajadzību pēc repetitoru pakalpojumiem un radot iespējas saņemt bezmaksas konsultācijas no savas skolas skolotājiem. Kā liecina skolu sniegtā informācija, šo konsultāciju laiku skolēni visvairāk izmanto, lai aizpildītu robus lietuviešu valodas un matemātikas zināšanās.