PIESLĒDZIES E-KLASEI

Ceturtdiena, 2024. gada 18. aprīlis

Jadviga, Laura

10838.jpeg
Foto: wavebreakmediamicro / 123RF
Vairuma pedagogu ieskatā skolotāja profesijas prestižs Latvijā nav augsts, liecina pētījuma "Skolotāju profesijas prestižs Latvijā" rezultāti.

Aptaujā, kuru veica Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA), noskaidrots, ka 80,3% aptaujāto pedagogu kopumā nepiekrīt apgalvojumam, ka skolotāja profesijai Latvijā ir augsts prestižs, - 49,9% pedagogu šim apgalvojumam drīzāk nepiekrīt, savukārt vēl 30,4% tam nepiekrīt pilnībā.

Arī vairāk nekā puse sabiedrībā aptaujāto respondentu atzina, ka skolotāja profesijas prestižs Latvijā nav augsts. 39,2% aptaujāto sabiedrības locekļu drīzāk nepiekrīt apgalvojumam, ka skolotāja profesijai Latvijā ir augsts prestižs, bet vēl 16,9% tam nepiekrīt pilnībā.

Vidusskolēnu vidū 46,8% respondentu kopumā atzīst, ka skolotāja profesijas prestižs Latvijā nav augsts.

Tam, ka skolotāja profesijai Latvijā ir augsts prestižs, biežāk piekrituši vidusskolēni - tā kopumā uzskata 22,2% aptaujāto vidusskolēnu. Sabiedrībā tā kopumā uzskata 15,2%, bet pedagogu vidū - vien 5,4% respondentu.

Liels respondentu īpatsvars katrā no aptaujātajām grupām nevarēja sniegt konkrētu atbildi.

Vienlaikus visas aptaujātās grupas ir pārliecinātas, ka skolotāja profesijai citās Eiropas Savienības valstīs ir augstāks prestižs nekā Latvijā. Izteikti bieži šādu viedokli pārstāv pedagogi - kopumā tā uzskata 91,7% pedagogu. Sabiedrībā tā domā 82,5% respondentu, savukārt vidusskolēnu vidū šādu viedokli pārstāv 77,6% aptaujāto.

LIZDA interneta aptaujas mērķis bija noskaidrot, kā pedagogi, sabiedrība un vidusskolēni vērtē skolotāja profesijas prestižu Latvijā, kas to ietekmē un kā to varētu celt. Aptauja norisinājās tīmekļa vietnē "visidati.lv" no 2016.gada 7.septembra līdz 17.oktobrim. Aptaujā piedalījās 1773 pedagogi, 502 sabiedrības pārstāvji un 352 vidusskolēni.