PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 29. marts

Agija, Aldonis

charisse-kenion-367844.jpg
Foto: Photo by Charisse Kenion on Unsplash
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) aicina ar iesaistītajām pusēm apspriest jaunā mācību satura aprobācijas rezultātus, lai lemtu par normatīvo aktu nepieciešamajiem grozījumiem un jaunajiem standartiem.

Arodbiedrība vērsusies pie Izglītības un zinātnes ministra Kārļa Šadurska, Valsts izglītības satura centra vadītāja Guntara Catlaka un projekta "Skola2030" mācību satura ieviešanas vadītājas Zanes Oliņas, uzsverot, ka, lai varētu nodrošināt jaunā satura kvalitatīvāku ieviešanu, nepieciešams domāt par vairākiem apstākļiem.

Jaunā satura un pieejas aprakstā ir uzsvērts, ka mācību procesā skolas vadībai jāplāno un jāorganizē visu skolotāju sadarbība. Skolotāji un izglītības iestāžu vadītāji norāda, ka kvalitatīva sadarbības procesa īstenošanai nav paredzēti pietiekami resursi - skolotāja slodzē paredzēts laiks un finanšu resursi tā apmaksai, norādīja LIZDA.

Tāpat arodbiedrībā pauda, ka mācību vide jaunā satura īstenošanai patlaban nav pietiekami nodrošināta ar digitālajiem resursiem, īpaši pirmsskolā. Tiek apdraudēta digitālās caurviju prasmes īstenošana. Pedagogi pauž bažas, ka netiks savlaicīgi nodrošināti ar nepieciešamajiem mācību līdzekļiem un netiks nodrošināts metodiskais atbalsts to izmantošanā.

Vienlaikus patlaban Latvijā neesot pietiekama profesionālā un metodiskā atbalsta sistēma pedagogiem. LIZDA uzsver, ka kvalitatīvai jaunā satura ieviešanai un īstenošanai nepieciešama ilgtspējīga profesionālā un metodiskā atbalsta sistēma valstī, pašvaldībā un izglītības iestādē, kas sevī ietver kvalitatīvu un pieejamu profesionālo pilnveidi atbilstoši konkrētām katra pedagoga profesionālajām vajadzībām, individualizēts profesionālais atbalsts izglītības iestādē.

LIZDA aicina apspriest aprobācijas rezultātus ar iesaistītajām pusēm, lai lemtu par normatīvo aktu nepieciešamajiem grozījumiem un jaunajiem standartiem, informē aģentūra LETA.

Arodbiedrībā uzsvēra, ka būtiski rast atbildes un risinājumus arī par mācību līdzekļu nodrošinājumu reformas uzsākšanai, pedagogu profesionālās pilnveides un metodiskā atbalsta nodrošināšanu reformas sākšanai, ilgtspējīga profesionālā atbalsta izveidi pedagoģisko inovāciju ieviešanai, vides piemērotību, infrastruktūras un izglītības iestāžu nodrošinājumu ar tehnoloģijām atbilstoši mūsdienu prasībām, pārejas perioda atbilstību reālajai situācijai, visu pedagogu pienākumu iekļaušanu pedagoga slodzē un to atbilstošu apmaksu.

Lai kopīgi diskutētu par iepriekš izklāstīto, arodbiedrība aicina projektā iesaistītās puses rast iespēju piedalīties LIZDA Padomes sēdē, kas notiks 21.februārī.