PIESLĒDZIES E-KLASEI

Pirmdiena, 2025. gada 05. maijs

Ģederts, Ģirts

9615.jpeg
Foto: petro / 123RF
Matemātikas stundu skaits skolās būtu jāsaglabā, bet svešvalodu stundu skaits - jāpalielina, norādīja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā (LTRK).

LTRK biedri, iepazīstoties ar iecerētājām reformām izglītības jomā, aicina izglītības un zinātnes ministru Robertu Ķīli veltīt pienācīgu uzmanību eksakto zinātņu un svešvalodu apguvei skolās.

LTRK padomes loceklis Ivars Puksts norādīja, ka Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2014.-2020.gadam projekta virsmērķis ir ekonomikas izrāviens, turklāt vairāki plāna punkti ir vērsti uz to mērķu sasniegšanu, kas paredzēti rīcības virzienā Attīstīta pētniecība, inovācija un augstākā izglītība. Pēc viņa domām, lai 2020.gadā šie mērķi būtu fakts, nepieciešamas proaktīvas darbības jau tagad - saglabājot matemātikas stundu skaitu un paaugstinot svešvalodu apguvi pamatskolās. LTRK sagatavojusi savus priekšlikumus iecerētajām reformām izglītības jomā.

"Pašreizējais pamatskolas mācību priekšmeta Matemātika standarts paredz lielāku matemātikas stundu skaitu. Tā kā laika gaitā stundu skaits matemātikā 1., 2. un 3.klasē tika samazināts, bet standarta prasības, beidzot 3.klasi, ir saglabātas nemainīgas, tad šobrīd pietrūkst laika apgūto zināšanu un prasmju nostiprināšanai," uzskata LTRK.

Otrs priekšlikums paredz rast iespējas pārskatāmā laika periodā pamatskolā ieviest divu svešvalodu apmācību. Pēc uzņēmēju domām, valodu apmācībā vienu no galvenajām lomām spēlē intensitāte. Noteikumos nepieciešams palielināt svešvalodu apguves stundu skaitu no patlaban piedāvātās vienas stundas uz minimums divām stundām nedēļā.

Trešais priekšlikums rosina paredzēt, ka skolās audzināšanas stundās un mācību procesa gaitā jāapgūst arī tādas noderīgas prasmes kā personības attīstība, līderība, kritiskā domāšana, radošā domāšana, finanšu plānošana utt.