PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2025. gada 14. maijs

Aivita, Elfa, Elvita, Krišjānis

6583.jpeg
Foto: antonprado / 123RF
Noraidot ierosinājumu par sporta stundu skaita palielināšanu pamatskolā, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nav ievērojusi nepieciešamību sabalansēt bērnu garīgo un fizisko slodzi, uzskata Latvijas Pašvaldību savienība (LPS).

Vēstulē ministrijai LPS informē, ka nesaskaņo IZM izstrādāto un precizēto sporta politikas pamatnostādņu projektu, un piebilst, ka, saglabājot vidusskolas klasēs trīs sporta stundas nedēļā, kā tas jau ir patlaban, nenozīmē, ka ir kaut daļēji ņemts vērā LPS, Latvijas Ārstu biedrības, Veselības ministrijas un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas priekšlikums par sporta nodarbību skaita palielināšanu. Pēc LPS domām, šis priekšlikums vispār nav ņemts vērā pēc būtības, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Savukārt IZM priekšlikums palielināt bērnu fizisko aktivitāšu skaitu uz interešu izglītības nodarbību rēķina neesot pietiekams risinājums, jo interešu izglītība visiem audzēkņiem nav obligāta. "Diemžēl sabiedrības zemā izpratne par fizisko aktivitāšu nozīmību, kā arī mūsu valsts sociālās problēmas, tāpat sporta skolotāju vājām motivācija būs tie iemesli, kuru dēļ netiks pieņemti lēmumi par labu skolēnu fizisko aktivitāšu palielināšanai," secina LPS.

Īsti pamatots neesot aizbildinājums, ka daļa no izglītības iestādēm nevar nodrošināt lielāku sporta stundu skaitu nepietiekamā materiāli tehniskā nodrošinājuma dēļ, jo pašvaldības jau patlaban atbilstoši savu budžetu iespējām nodrošina vismaz mācību programmu realizēšanai nepieciešamos minimālos apstākļus savās mācību iestādēs. Pēc LPS domām, sporta skolotājam ir jāspēj panākt stundas kvalitāti arī nestandarta apstākļos, savukārt augstākās izglītības iestādēm, kas sagatavo sporta skolotājus, būtu jāņem vērā šādi nestandarta apstākļi un tam atbilstoši jāsagatavo pedagogi.

Tomēr vēstulē nav pausta kritika vien. LPS arī norāda, ka pilnībā atbalsta vienu no pamatnostādnēs iekļautajiem uzdevumiem, proti, izstrādāt un īstenot peldētapmācības programmu vispārējās izglītības iestāžu 1.-4.klases audzēkņiem.