PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 14. aprīlis

Gudrīte, Strauja

5839.jpeg
Foto: 123RF Stock Photo
Ar 2019.gada 1.septembri par pamatskolu tiks reorganizēta Tumes vidusskola, kurā šajā mācību gadā nav nokomplektēta neviena klase vidusskolas posmā, šodien lēma Tukuma novada domē.

Izglītības iestādē 2016./2017.mācību gadā vidējās izglītības pakāpē izglītību ieguva 27 izglītojamie, un darbojās trīs vidusskolas klases. 2017./2018.mācību gadā netika nokomplektēta 10.klase, 11.klasē izglītību turpināja apgūt seši skolēni, bet 12.klasē - pieci.

Šajā mācību gadā vidusskolas posmā netika nokomplektēta neviena klase, bet pamatskolas pakāpē izglītību iegūst 165 izglītojamie.

Ņemot vērā 2018.gada beigās apstiprināto novada izglītības attīstības rīcības plānu 2019.-2021.gadam, lai veicinātu efektīvu augstas kvalitātes mūsdienu prasībām atbilstošu vispārējo izglītību, skolu nolemts reorganizēt, un domes sēdē lēmumprojekts atbalstīts vienbalsīgi.

Jau vēstīts, ka tuvākajos gados Tukuma novadā paredzēts izveidot valsts ģimnāziju, apvienojot divas izglītības iestādes, paredz 2018.gada pēdējā novada domes sēdē apstiprinātā novada izglītības attīstības stratēģija līdz 2021.gadam.

Tukuma novada domes priekšsēdētājs Ēriks Lukmans skaidroja, ka stratēģija ietver gan pirmsskolas izglītības iestāžu attīstību, paredzot jaunu grupu atvēršanu bērnudārzos, gan vairāku citu izglītības iestāžu reorganizāciju, informē aģentūra LETA.

Tā pašvaldība plāno izveidot valsts ģimnāziju, apvienojot Tukuma 2.pamatskolu un Tukuma Raiņa ģimnāziju. Tāpat varētu notikt Tukuma Vakara un neklātienes vidusskolas un Zemgales vidusskolas apvienošana, bet Tumes vidusskolas varētu piedzīvot statusa maiņu.

Novadā plānots izveidot arī speciālās izglītības attīstības centru, kas, iespējams, taps uz Tukuma novada internātpamatskolas pamata. Domes neatkarīgais deputāts un novada Izglītības pārvaldes vadītājs Normunds Rečs klāstīja, ka attīstības centra statuss ir kas līdzīgs valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanai, jo apliecina iestādes darba kvalitāti.

Ē. Lukmans apgalvoja, ka stratēģijā iecerēto izmaiņu mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu izglītību un tās pieejamību. Stratēģiju domes priekšsēdētājs nosauca par "ceļa karti", uz kuras pamata dome vēlāk pieņems lēmumus par konkrētām izmaiņām.