PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 23. aprīlis

Georgs, Jurģis, Juris

11935.jpeg
Foto: 123RF
Daļai Latvijas jauniešu digitālās prasmes nesniedzas tālāk par brīvā laika pavadīšanas un izklaides sfēru.

Tas secināts digitālās izglītības iniciatīvas ""Samsung" skola nākotnei" veiktā pētījumā "Skolēna digitālais IQ".

Saskaņā ar pētījuma datiem, tikai trešdaļai Latvijas jauniešu telefonā ir kāda izglītojoša lietotne, mazāk nekā pusei - bankas konts un internetbanka, bet tikai trešdaļa ikdienā meklē informāciju un lasa par jaunāko Latvijā un pasaulē.

"Pētījuma dati apstiprina vairāku pētnieku secinājumu, ka daļai jauniešu interneta lietošana ir "iekapsulējusies" brīvā laika un izklaižu sfērā. Mācību un praktisku sadzīves uzdevumu risināšana internetā nav jauniešu prioritāte," sacīja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (LU PPMF) Pedagoģijas nodaļas vadītāja, profesore Zanda Rubene.

""Samsung" skola nākotnei" programmas vadītājs Baltijā Krišjānis Ozols piebilda, ka skolēni visai augstu vērtē savas praktiskās zināšanas – labi pārzina "MS Office" pamatus, kā arī foto un video veidošanas un izvietošanas tehniku, vienlaikus atzīstot, ka viņiem noderētu papildu zināšanas un prasmes, lai pilnībā izmantotu digitālās tehnoloģijas. "Piemēram, programmēšanā - 88%, mākoņpakalpojumu izmantošanā 71% un "Excel" lietošanā 66%," atklāja K.Ozols.

Balstoties uz pētījuma datiem, ""Samsung skola nākotnei" šogad Latvijā īstenos programmu "Skolēna digitālais IQ", lai stiprinātu jauniešu digitālās prasmes praktiskos tiešsaistes kursos. Tie tiks izstrādāti piesaistot nozaru profesionāļus, un būs pieejami vietnē "skolanakotnei.lv" šā gada septembra vidū.