Lai ikkatra laika un naudas vienība savu darbinieku attīstībā būtu vērtīga investīcija organizācijas kopējā darba rezultātā, atbildīgajiem cilvēkiem jāizdara dažas vienkāršas lietas.

"Biežākā kļūda, ko pieļauj vadītāji, ir pieņēmums, ka citu cilvēku domāšanai, vērtībām, motivācijai un rīcībai būtu jābūt līdzīgai viņu pašu dzīves un uzvedības principiem. Tāpēc rīcība, ar ko jāsāk: veidojiet vidi, kurā mācās vadītāji. Vadītājiem jābūt pašiem sev kā pārmaiņu projektiem. Atrodiet patiešām izcilus pieaugušo pasniedzējus (tādi ir Latvijā), kas prot un spēj veicināt īstu mācīšanos – tādu, kas sākas ar skarbās realitātes apzināšanos, nevis skaistu ideālu par līderību noklausīšanos. Atrodiet pieaugušo pasniedzējus, kas strādā ar pilnīgu pārliecību, ka mācību dalībnieki ir attīstības instrumenti paši sev – viņiem vienkārši vajag drošu un atvērtu vietu, kur vienlaikus saglabāt savu identitāti un elastīgi attīstīties. Atrodiet pieaugušo pasniedzēju, kas ir spējīgs rīkoties ar vispiemērotākajiem instrumentiem, lai veidotu spontānu un radošu sadarbību starp sevi, grupu un individuālām personībām ar vienu vienīgu mērķi – veicināt patiešām nozīmīgus domāšanas, sevis apzināšanās un savas rīcības izvērtēšanas procesus.

Mācīšanās notiek, gan veidojot pozitīvu skatu nākotnē, gan atskatoties atpakaļ uz mazajām uzvarām – uz ceļu, pa kuru gājām, līdz nonācām pie jaunām atziņām. Jums ir vajadzīgs pasniedzējs, kas ir spējīgs veidot nākotnes vīziju un vienlaikus pavērst cilvēku uzmanību atpakaļ – paraudzīties vēlreiz uz visbūtiskākajiem momentiem mācīšanās procesā, rīcībā, savstarpējos dialogos, secinājumos un pārspriedumos. Tā cilvēks virzās no zināšanām uz patiesu gudrību. Jautājiet pieaugušo pasniedzējam, kā viņš attīsta pats sevi, – viņš var palīdzēt attīstīties cilvēkiem tikai tik tālu, cik savā attīstībā ir ticis pats. Nesamierinieties ar atbildi par konferencēm, grāmatām, internetu. Jautājiet, kā tieši pasniedzējs izvērtē savu darbu. Prasme un spēja atrast sevī attīstāmās lietas nav vājuma pazīme, bet gan gluži otrādi – spēka pazīme. Jums ir vajadzīgs pasniedzējs – nobriedusi personība, kas prot un spēj gan nemitīgi pilnveidoties, gan veicināt pieaugušo mācīšanos. Esiet ieinteresēti tajā, kā jūs kopīgi mērīsiet mācīšanās rezultātus. Atrodiet pasniedzēju, kas prot un spēj gan apvienot iedrošināt un iedvesmot mācību dalībniekus kaut ko darīt citādi, varbūt pat – kļūt citādiem. Patiešām vērtīga mācīšanās vide parasti rada veselīgu diskomfortu, nebaidieties no tā. Lai iemācītos ko jaunu, jābūt gatavam drusku zaudēt, kādu brīdi būt mazliet mazāk kompetentam. Jums ir vajadzīgs pasniedzējs, kas ir spējīgs sabalansēt šo komfortu nekomfortā – atļauj šaubīties, kļūdīties, neticēt un galu galā iedrošina rīkoties pa jaunam," laikrakstam Diena stāsta Sandra Lāce, SIA Komercizglītības centrs pasniedzēja.