PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2025. gada 09. maijs

Einārs, Ervīns, Klāvs

9368.jpeg
Foto: goodluz / 123RF Stock Photoa
Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments sagatavojis projektu, kura gaitā plānots izstrādāt stratēģiju preventīvas sistēmas izveidei skolās, lai samazinātu bastotāju skaitu un veicinātu skolu apmeklētību.

Departamenta speciālisti norāda, ka skolu neapmeklētība ir nopietna problēma, kurai ir nozīmīga ietekme uz skolēnu turpmāko iekļaušanos darba tirgū un savas dzīves kvalitātes nodrošināšanu, kā arī tas ietekmē sabiedrības labklājību un attīstību kopumā. Pastāv dažādi iemesli, kāpēc cilvēks kavē mācību procesu vai izlemj neturpināt mācības, taču situācija atšķiras dažādās Eiropas Savienības valstīs, tāpēc nepieciešama pieredzes apmaiņa, labās prakses piemēru apzināšana un kopīga risinājumu meklēšana, projekta nepieciešamību skaidro atbildīgā persona Ilze Ščegoļihina.

Projekta mērķis ir izstrādāt stratēģiju preventīvas sistēmas izveidei skolās, kura veicinās sadarbību ar skolēnu ģimenēm un skolotāju motivācijas un profesionālās kompetences pilnveidi skolas apmeklētības veicināšanai, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Stratēģijas izstrādāšanā piedalīsies Rīgas dome, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, Rīgas Teikas vidusskola, Ziemeļvalstu ģimnāzija, Rīgas pārtikas ražotāju vidusskola, Rīgas Valsts tehnikums, bet no Vācijas puses piedalīsies Leipcigas domes Jauniešu, ģimenes un izglītības nodaļa, Leipcigas Universitātes Audzināšanas zinātņu fakultāte un četras Leipcigas skolas.

Projektu iecerēts īstenot vairākos posmos, kuru laikā tiks organizēti trīs darba semināri katrā dalībvalstī un izstrādātas stratēģijas, kā mazināt mācības pārtraukušo un biežu skolas kavētāju skaitu. Stratēģijas tiks izstrādātas, balstoties uz partneru jau esošās pieredzes apzināšanu un izvērtēšanu, pamatojot to teorētiski.

Ņemot vērā projekta dalībnieku līdzšinējo pieredzi, projekta gaitā tiks strādāts pie vairākām apakštēmām - skolas un ģimenes sadarbība, skolēnu lasītprasmes kā vienas no pamatkompetencēm veicināšana, skolēnu interešu izglītība un brīvā laika pavadīšana skolā pēc mācībām, skolēnu karjeras izglītība un izvēle, atbalsta sistēmas skolās, kā arī skolotāju izglītība un tālākizglītība.

Projekta gaitā tiks sagatavots metodiskais līdzeklis skolotājiem, informatīvais materiāls vecākiem, kā arī pašiem skolēniem pašizglītībai un vienaudžu izglītībai. Tāpat tiks izveidots metodiskais līdzeklis skolotāju izglītotājiem augstskolās un tālākizglītības īstenotājiem, kā arī izstrādāta skolotāju profesionālās pilnveides kursu programma par tēmu Skolas neapmeklētības prevencija.