PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 14. jūnijs

Saiva, Saivis, Santis, Sentis, Tija

kkk.jpg
Foto: Publicitātes foto
Jaunā mācību satura piedāvājums sabiedriskās apspriešanas laikā kopumā novērtēts atzinīgi, turklāt, ņemot vērā saņemtos priekšlikumus, izstrādātāji plāno vēlreiz pārskatīt satura iespējamu pārklāšanos, lai mazināto pārslogotību, kā arī konkretizēt citus jautājumus.

Tā preses konferencē sacīja projekta "Skola 2030" mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa.

Jaunā mācību satura sabiedriskās apspriešanas laikā tā izstrādātāji saņēmuši 887 priekšlikumus. Z.Oliņa skaidroja, ka četru mēnešu laikā satura izstrādātāji sarunājušies gan ar skolu pārstāvjiem, gan vecākiem, gan izglītības ekspertiem. Oktobrī notika arī pilotskolu semināri. 100 skolas un 1730 to pedagogi divu gadu laikā sniedz atgriezenisko saiti par saturu un pieeju, pauda Z.Oliņa.

Tāpat mācību satura izstrādātāji aicināja pašvaldības norīkot mācību jomu koordinatorus, apzinot vairāk nekā 9000 skolotāju viedokli visā Latvijā. Z.Oliņa uzskata, ka šie viedokļi bija visprofesionālākie un lietderīgākie, izvērtējot mācību satura un pieejas piedāvājumu.

Tika arī pulcēti pašvaldību izglītības jomu speciālisti, vaicājot viņu viedokli par piedāvājuma ierobežojumiem un iespējām. Vienlaikus noslēgts diskusiju forums, kurā tika skaidroti par vai pret argumenti saistībā ar piedāvājumiem jaunajam mācību saturam.

Priekšlikumus saistībā ar jauno mācību saturu varēja iesniegt arī elektroniski - gan projekta mājaslapā, gan arī īpašā projekta sistēmā.

Kopumā satura apspriešanā savu viedokli izteica ceturtdaļa no visiem pedagogiem - 11 400 pedagogi. No tiem mācību jomu koordinatori konsultējušies ar 9004 pedagogiem visā Latvijā.

Apspriešanas laikā kopumā iesniegti 887 priekšlikumi, kas bijuši gan ļoti izvērsti, gan arī attiecināmi tikai uz ļoti konkrētām un specifiskām jomām, skaidroja Z.Oliņa.

Galvenokārt priekšlikumus iesniegušas izglītības iestādes, bet ieteikumi saņemti arī no augstskolām, baznīcām, vecākiem, uzņēmumiem, biedrībām, pašvaldībām, skolēniem, valsts iestādēm un sabiedrības pārstāvjiem.

Z.Oliņa norādīja, ka kopumā piedāvājums ticis atzinīgi novērtēts, turklāt esot saņemts atbalsts sistemātiskai pieejai satura plānošanā un virzībai uz lielāku skolēnu iesaisti mācībās.

Atzinīgi ticis vērtēts mācību satura strukturējums piedāvātajās jomās, informē aģentūra LETA. Z.Oliņa uzsvēra, ka pēc būtības iebildumu par to neesot. Tāpat Atzinīgi vērtēta mācību satura pēctecība un tas, ka nodrošināta pārskatāmība par bērna sasniedzamajiem rezultātiem katrā no vecuma posmiem. Vienlaikus uzsvērts, ka satura strukturēšana "lielajās idejās" sniedzot kopainu par apgūstamajām zināšanām, prasmēm un attieksmēm, pastāstīja Z.Oliņa.

Par pilnveidojamu atzīta joma, kas saistīta ar mācību satura pārslogotību - kopējais apgūstamo zināšanu, prasmju apjoms skolēnam joprojām ir liels, tāpēc satura izstrādātāji vēlreiz pārskatīs satura sadrumstalotību un iespējamu pārklāšanos.

Vēl kāds iebildums saistās ar sasniedzamo rezultātu atbilstību konkrētam bērna vecumam, tāpēc plānots precizēt atsevišķus jomu un vecumu posmu apgūstamo prasmju un zināšanu atbilstību konkrētajam vecumam. Vienlaikus norādīts arī uz pārāk lielām interpretācijas iespējām - arī šo satura autori sola pārskatīt un konkretizēt.

Patlaban projekta izstrādātāji veido atbalsta materiālus skolotājiem - mācību priekšmetu programmas, mācību līdzekļu paraugus skolēniem un bērniem ar speciālām vajadzībām, metodiskos materiālus, diagnosticējošo darbu aprakstus, piebilda Z.Oliņa.

Sabiedriskā apspriešana tika izziņota pagājušā gada septembra beigās. Interesentiem bija iespējams četru mēnešu laikā izteikt savus komentārus, ieteikumus un kritiku par jaunā mācību satura piedāvājumu.

Infografiks_jpg.jpg