PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 19. aprīlis

Fanija, Vēsma

6701.jpeg
Foto: altanaka / 123RF
Lai sekmīgi sakārtotu skolu tīklu, nepieciešams pabeigt administratīvi teritoriālo reformu, uzsvērts Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas un Ilgtspējīgas attīstības komisijas kopsēdē.

Deputāts Ivars Zariņš uzsvēra, ka ekonomģeogrāfa Jāņa Turlaja vadībā izstrādātais pētījums par optimālu vidusskolu tīklu Latvijā veido labu teorētisko bāzi, taču patlaban, viņaprāt, pētījumā ietvertie ieteikumi ir grūti īstenojami.

Viņš uzsvēra, ka skolu tīkla sakārtošanai nepieciešams pabeigt administratīvi teritoriālo reformu.

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis piekrita, ka tas ļoti atvieglotu reformas īstenošanu, turklāt, ja reforma būtu noslēgta, virkne patlaban risināmu problēmu nemaz nebūtu aktuālas, informē aģentūra LETA.

"Administratīvi teritoriālā reforma nav pabeigta, un bez tās sekmīgas pabeigšanas mums ir daudz grūtāk strādāt. Ja tā būtu pabeigta, tad ļoti daudzi jautājumi automātiski atkristu," teica ministrs.

Viņš uzsvēra, ka nepabeigtās reformas dēļ virkne mazu pašvaldību, kas atrodas viena otrai blakus, mēģina saglabāt pustukšas skolas, mēģinot pārvilināt skolēnus.

I.Zariņš mudināja deputātus uzdot valdībai uzdevumu noslēgt administratīvi teritoriālo reformu. Viņaprāt, skolu tīkla pētījums ir izstrādāts, tikai pateicoties Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas darbībai un dotajiem uzdevumiem.

Deputāts pārliecināts, ka patlaban valdībā neesot politiskās gribas īstenot teritoriālo reformu, tāpēc Saeimai "būtu jāpalīdz".