PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2025. gada 10. maijs

Maija, Paija

11206.jpeg
Foto: gpointstudio / 123RF
Brīžos, kad agresīvie bērni apdraudēs citus, skolas vadībai būs tiesības skolēnam nodrošināt mācību procesu atsevišķā telpā.

Savukārt pēc tam vairākus mēnešus veiks atbalsta pasākumus konkrētās problēmsituācijas risināšanai, vēsta laikraksts Diena. Šāds lēmums valdībā pieņemts, jo līdz šim nav bijis juridiski korekta risinājuma situācijās, kad bērni skolā apdraudēja paši sevi un citus.

Skolēna agresīvas uzvedības gadījumā pirmais solis būs viņa izolēšana no mācību stundas. Skolēnu pavadīs uz citu telpu, kur ar viņu strādās sociālais pedagogs, skolas psihologs vai cits skolotājs. Šāds mācību process varēs ilgt no vienas mācību stundas līdz pat mācību dienas beigām atkarībā no situācijas nopietnības. Nākamais solis būs rakstiska informācija par skolēna uzvedību viņa vecākiem un aicinājums sadarboties ar skolu. Savukārt, ja nebūs iespējams atrisināt situāciju izglītības iestādes ietvaros un sadarboties ar vecākiem, skolas vadībai būs tiesības iesaistīt pašvaldību, piemēram, sociālo dienestu un bāriņtiesu. Noteikumos gan nebūs konkrēti norādīts, kādi atbalsta pasākumi būs jāsniedz – tas būs atbildīgo institūciju lēmums.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas priekšniece Laila Rieksta-Riekstiņa norādīja, ka noteikumi bija nepieciešami, jo inspekcija jau vairākus gadus sastopas ar situāciju, kad vecāki atsakās sadarboties ar skolu un neatzīst bērna problēmu. Vecāki visbiežāk konfliktos vaino citus bērnus, citu bērnu vecākus un pedagogus. Līdz ar to šie bērni arī nesaņem viņiem vajadzīgo palīdzību. Viņa arī uzsvēra, ka nozīmīga būs speciālistu piesaiste, jo tikai ar skolas personālu problēmas nebūs iespējams atrisināt. Ar bērnu būs regulāri jāstrādā un jāmeklē problēmu cēloņi, jo visbiežāk tie atrodami tieši ģimenē.