PIESLĒDZIES E-KLASEI

Otrdiena, 2024. gada 28. maijs

Vilhelms, Vilis

1024x768-eklase.jpg
Foto: Ventspils Digitālais centrs
Atsākoties skolas gaitām, Ventspils Digitālās centrs aicina ikvienu 5. – 12. klases skolēnu pieteikties attālinātām tehnoloģiju nodarbībām, kas norisināsies visu mācību gadu. Skolēniem būs iespēja, neizejot no mājām, apgūt mājas lapu izstrādi, programmēšanu, spēļu izstrādi un citas prasmes, kas būs noderīgas gan hobija līmenī, gan kā pamats nākotnes profesijas izvēlē.

Tehnoloģiju nodarbībās skolēniem būs iespēja apgūt dažādus tiešsaistes rīkus un programmas, piemēram, Blender, Roblox Studio, kā arī iemācīties programmēt ar HTML, CSS un JavaScript. Šogad skolēniem piedāvātas 6 nodarbības, kas tiks organizētas dažādiem vecuma posmiem, un tos vadīs aizrautīgi, zinoši un draudzīgi pasniedzēji. Nodarbības norisināsies attālināti, sniedzot iespēju piedalīties ikvienam skolēnam Latvijā un pasaulē – nepieciešams vien interneta pieslēgums, dators un latviešu valodas zināšanas.

Digitālā centra attālinātās tehnoloģiju nodarbības 2022./2023. mācību gadā:

- 3 dimensiju (3D) datorgrafikas skola (1. grupa 5. – 7. klase, 2. grupa 8. – 12. klase):

  • Nodarbības norisinās attālināti 1. grupai otrdienās plkst. 16.30 – 18.00, 2. grupai otrdienās plkst. 18.15 – 19.45.
  •  Programmas ievaros skolēni apgūs 3D modelēšana programmas SketchUp un Blender. Veidos reālus un fantāzijas objektus: spēļu un kino vides, arhitektūru un dizainus. Patstāvīgie darbi: arhitektūras, spēles vides, animācija filmas izveide.

 

- 3D spēļu izstrādes skola (1. grupa 5. – 8. klase; 2. grupa 9. -12. klase):

  • Nodarbības norisinās attālināti 1. grupai trešdienās plkst. 16.30 – 18.00, 2. grupai ceturtdienās plkst. 17.30 – 19.00.
  • 1.grupa:  Skolēni darbosies ar Roblox Studio spēļu izveides programmu - savu un citu veidotu 3D modeļu lietošana, 3D animācija, piedzīvojumu, sacīkšu, lomu spēļu izveide, spēļu publicēšana internetā. 3D modeļu un vides izveidei izmantos programmas TinkerCad un SketchUp, lai apgūtu prasmes digitālajā tēlniecībā un sarežģītu modeļu veidošana programmā Blender.
  • 2.grupa: Darbs ar Unity spēļu izveides programmu, kuras laikā tiks izveidota 3D vide, dažādu 3D modeļu modelēšana un izmantošana, animāciju pielāgošana. Pētīsim populāras spēles un mēģināsim tās atdarināt. Programmā SketchUp un Blender apgūsim 3D modelēšanu un sarežģītu modeļu veidošanu.

 

- Spēļu programmēšanas skola (1. grupa 5. – 6. klase; 2. grupa 7. -9. klase):

  • Nodarbības norisinās attālināti 1. grupai otrdienās plkst. 16.30 – 18.00, 2. grupai otrdienās plkst. 18.15 – 19.45.
  • Skolēni iepazīs tekstuālās programmēšanas principus, vidi, JavaScript bibliotēkas p5js programmēšanas pamatus, HTML pamata tagu rakstīšanu, CSS izmantošana noformēšanā, vienkāršu spēļu programmēšana izmantojot HTML, CSS un p5js JavaScript bibliotēku. HTML dokumenta rakstīšana spēļu lapas izveidē.

 

- Mājas lapu programmēšanas skola  (9. – 12. klase):

  • Nodarbības norisinās attālināti ceturtdienās plkst. 18.15 - 19.45.
  • Skolēni veidos statisku mājas lapu, izmantojot programmēšanas valodu HTML, noformēsim izmantojot CSS. Apgūsim arī programmēšanu JavaScript valodā, lai izveidotu dinamisku mājas lapu. Izveidosim arī savu WEB-serveri, izmantojot Node.js.  Darbosimies ar datubāzēm, izmantojot SQL vaicājumus un daudz ko citu.

          Ieskatīsimies arī mājas lapas izstrādes dizaina trendos un implementācijas risinājumos.

 

Spēļu izstrādes skola (9. - 12. klase):

  • Nodarbības norisinās attālināti otrdienās plkst. 17.30 - 19.00.
  • Veidosim izpratni par spēļu izstrādi un spēļu izstrādātāja profesiju, datorspēļu izveides pamatiem - plānošana, organizācija, izmantojamās programmas, komandas izveide, mārketings, prototipu veidošana u.c. 2 dimensiju (2D) spēles izveide programmā Unity: spēles stāsta, pasaules, vides, kā arī 2D tēlu izveide, 2D grafika un animācijas, 2D spēles tēlu izveide, fizikas pamati, mehāniku izveide, skaņas un specefektu pievienošana, spēles optimizēšana, programmēšanas pamati: skripti, mainīgie, komandas u.c. Ieskatīsimies virtuālajā realitātē (VR) un apgūsim programmēšanu bez koda jeb burbuļprogrammēšana ar Unity Bolt.

 

- Programmēšanas projektu skola (10. – 12. klase, ar priekšzināšanām Java un/vai mājas lapu programmēšanā) :

  • Nodarbības norisinās attālināti trešdienās plkst. 18.15 – 19.45.
  • Atkārtosim Java un mājas lapu programmēšanas pamatus. Ieskatīsimies Java un mājas lapu programmēšanas valodu padziļinātā lietojumā. Izveidosim mājas lapu serveri, izmantojot Java programmēšanas valodu, darbosimies ar datubāzēm. Iepazīsimies ar daudzveidīgu interesantu projektu izstrādi, veiksim projektu testēšanu, ieskatīsimies programmēšanas projekta izstrādes dzīves ciklā, apgūsim git rīku un apskatīsim GitHub publiskso projektus.

 

Dalības maksa par nodarbībām ir 120 EUR par mācību gadu. Dalības maksu ir iespējams veikt vienreizējā maksājumā, kā arī dalītā maksājumā 60 EUR semestrī, pieteikuma anketā norādot vēlamo maksāšanas veidu. Nodarbības notiek reizi nedēļā, izņemot skolēnu brīvlaikos.

Reģistrēties nodarbībām iespējams aizpildot anketu. Nodarbības sāksies 19. septembrī. Nodarbības notiek latviešu valodā.

Neskaidrību gadījumā sazināties ar Bērnu un jauniešu izglītības programmu vadītāju Gunu Stepiņu pa tālr. 28632351, e-pasts: [email protected].

Reklāmraksts