PIESLĒDZIES E-KLASEI

Sestdiena, 2024. gada 09. novembris

Teodors

7838.jpeg
Foto: rawpixel / 123RF
Iegūtajiem augstskolu diplomiem ne vienmēr ir noteicošā loma jauna darbinieka izvēlē, diskusijā par mūžizglītības nozīmi secināja personālvadības speciālisti.

Bieži vien, vērtējot potenciālos darbiniekus, uzņēmumi vērtē personas spēju pielāgoties jauniem apstākļiem, kas paredz arī nepārtrauktu mācīšanos un jaunu prasmju apgūšanu. Atsevišķās jomās, piemēram, informācijas tehnoloģiju jomā, viens no būtiskākajiem kritērijiem esot cilvēka spēja nemitīgi sekot izmaiņām nozarē un vēlme un iespēja tās apgūt, uzsvēra diskusijas dalībnieki. Protams, iegūto izglītību apliecinoši dokumenti ir liels palīgs darbinieka izvēlē, tomēr tas vairāk norādot par cilvēka spēju sākt un pabeigt kādu nozīmīgu darbu, liecinot par viņa uzņēmīgumu un darbspējīgumu, norādīja uzņēmuma Siemens Latvijas filiāles personāla vadītāja Dzintra Rubule.

Dz. Rubule uzsvēra, ka potenciālie darba devēji nereti lielu vērību pievērš kandidāta dzīves un darba stāsta pašinterpretācijai, kurā jābūt saskatāmai personas motivācijai un pārliecībai par pareizās jomas izvēli. Viņasprāt, viens no labākajiem veidiem, kā mudināt darbiniekus apgūt jaunas prasmes, ir "nostādīt viņus ārpus komforta zonas, kas spiedīs meklēt jaunus, iespējams, sākotnēji nezināmus risinājumus, tādējādi veicinot mācīšanās procesu".

Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas valdes locekle Ingrīda Rone norādīja, ka tehnoloģiju un citu nozaru attīstības ātrums mudina gan darba devējus, gan darba ņēmējus meklēt jaunas mācīšanas un mācīšanās iespējas, lai kāpinātu personu konkurētspēju darba tirgū, informē ziņu aģentūra LETA.

Viņa uzsvēra, ka pašlaik arvien vairāk pieaug mūžizglītības nozīme, kas nozīmē, ka cilvēkiem, lai veiksmīgi iekļautos darba tirgū, nepārtraukti jāatjauno un jāpilnveido gan zināšanas, gan prasmes, kas ir laikam aktuālas.