PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 14. aprīlis

Gudrīte, Strauja

10249.jpeg
Foto: warrengoldswain / 123RF
Ministru kabineta komiteja tālākai skatīšanai valdībā akceptējusi grozījumus noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību.

Tas darīts, lai paaugstinātu jauno transportlīdzekļu vadītāju sagatavotības līmeni un uzlabotu kopējās ceļu satiksmes drošību.

Attiecīgie grozījumi, ko izstrādājusi Satiksmes ministrija, valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti pērn 8.oktobrī.

Tie paredz papildināt teorētiskās apmācības programmas ar jauniem elementiem. Piemēram, bīstamu situāciju prognozēšana un risku novērtēšana, mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība. Tāpat plānots palielināt minimālo vadīšanas nodarbību skaitu - B kategorijai no 14 uz 20 nodarbībām.

Plānots arī papildināt vadīšanas apmācību ar stingrāku regulējumu attiecībā uz vadīšanas apmācību slidena ceļa apstākļos un diennakts tumšajā laikā, kā arī ieviest prasību autoskolām par mācību braukšanas laukuma esamību, informē ziņu aģentūra LETA.

Lai palielinātu autoskolas atbildību par apmācāmo sagatavošanas kvalitāti atbilstoši noteiktajām programmām, ieviesta prasība par to, ka apmācība autoskolā tiek pabeigta, nokārtojot autoskolas teorētisko un braukšanas eksāmenu, atrunājot eksāmenu kārtošanas nosacījumus starp autoskolu un apmācāmo personu noslēgtajā līgumā.

Tāpat grozījumi paredz pilnveidot mācību karšu izsniegšanas, darbības apturēšanas un atņemšanas kārtību autoskolām.

Lai padarītu caurspīdīgāku finanšu apriti transportlīdzekļu vadītāju apmācības sfērā, kas mazinātu nelegālos maksājumus - lielākoties par braukšanas apmācību, plānots noteikt, ka apmaksu par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem apmācāmā persona veic autoskolai.

Tāpat tiks pilnveidotas teorētisko priekšmetu pasniedzēju un braukšanas mācību instruktoru apmācības programmas un atestācijas sistēma, kā arī precizētas kvalifikācijas prasības speciālistiem, kuri sagatavo transportlīdzekļu vadītājus.

Pēc noteikumu projekta publicēšanas tika saņemti priekšlikumi no 29 autoskolām, divām biedrībām un četrām privātpersonām, kuri daļēji iestrādāti noteikumu projektā.

Par nepieciešamību uzlabot ceļu satiksmes drošību, tostarp topošo šoferu apmācības procesu un eksamināciju, iepriekš bijušas dažādas diskusijas, par to lemts arī Ceļu satiksmes drošības padomē. Grozījumus par transportlīdzekļu vadītāju apmācības pilnveidi izstrādāja Satiksmes ministrija un Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Latvijas Profesionālo autoskolu federāciju, kā arī autoskolu pārstāvjiem.