PIESLĒDZIES E-KLASEI

Piektdiena, 2024. gada 26. aprīlis

Alīna, Rūsiņš, Sandris

10235.jpeg
Foto: wavebreakmediamicro / 123RF
Vasaras vidū Valsts izglītības satura centrs (VISC) veikts šajā pavasarī notikušo ķīmijas, fizikas un dabaszinātņu piloteksāmenu kvalitatīvo analīzi.

Kā Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē skaidroja VISC pārstāve Ingrīda Kamarūte, patlaban centrs veicis tikai rezultātu statistisko analīzi, bet, lai saprastu, kā reāli pagājis piloteksāmens, kas būtu jāuzlabo, nepieciešams veikt arī kvalitatīvo analīzi.

I.Kamarūte sacīja, ka analīze būs balstīta uz to, vai šis mērinstruments, proti, piloteksāmens, ir piemērots, lai to varētu kārtot visi skolēni. Tāpat tiktu skaidrots, vai piloteksāmena saturam ir pietiekami augsta grūtības pakāpe, lai varētu nodrošināt to, ka tiek apgūtas visas izglītības standartā atrunātās prasības, vai visi uzdevumi ir veiksmīgākie, informē ziņu aģentūra LETA.

Reaģējot uz komisijas vadītājas Ilzes Viņķeles satraukumu, ka šie pieturpunkti joprojām atsauc statistisko analīzi, I.Kamarūte piebilda, ka tāpat tiks skatīts, kuras tēmas tikušas apgūtas vissliktāk un kādi varētu būt iemesli, kāpēc tas tā noticis.

I.Kamarūte sacīja, ka pirmajā piloteksāmenā izkristalizējās tādas nepilnības, ka visa klase, kas piedalījās pilotprojektā, kārtoja vienu eksāmenu, nevis katram skolēnam bija ļauts personīgi izvēlēties piloteksāmenu, jo esošā kārtība, visticamāk, radījusi zemākus kopējos statistiskos rezultātus.

Līdz ar to VISC pārstāve norādīja, ka otrajā pilotprojektā tiks mēģināts rasts iespēju, lai skolēni paši varētu izvēlēties kārtojamo eksāmenu, ja skola ir pieteikusies projektam.

Pirmie secinājumi par piloteksāmeniem parādījās, arī aptaujājot pedagogus, kas darbus labojuši. Skolotāji norādīja, ka eksāmena saturs esot bijis par vieglu un, iespējams, to vajadzētu padarīt sarežģītāku.

Neskatoties uz pedagogu secinājumu par eksāmena grūtības pakāpi, skolēnu uzrādītie rezultāti nav augsti. Tomēr I.Kamarūte norādīja, ka piloteksāmena rezultātus varētu būt ietekmējis arī piloteksāmena norises laiks, proti, tā norise pirms pamateksāmena sesijas. I.Kamarūte sacīja, ka aprīlī skolēniem nav bijusi iespēja pagūt atkārtot visu mācību vielu, kā tas pirms parastās eksāmenu sesijas notiek maijā, kad skolotāji vēlreiz atkārto mācību vielu, speciāli sagatavojoties eksāmeniem.