PIESLĒDZIES E-KLASEI

Svētdiena, 2024. gada 21. jūlijs

Meldra, Meldris, Melisa

10818.jpeg
Foto: michaeljung / 123RF
Apstiprināts profesionālās izglītības kompetences centra (PIKC) statuss divām Kultūras ministrijas padotībā esošām profesionālās izglītības iestādēm. 

Statusu valdība  apstiprināja Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolai un Nacionālajai Mākslu vidusskolai pēc 16.novembra Ministru kabineta sēdes.

Abas vidusskolas šī gada vasarā īstenoja reorganizācijas procesu un, apvienojoties divām jau esošām vidusskolām, 1.septembrī uzsāka darbu kā jaunas mācību iestādes. Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola tika izveidota, apvienojot Emiļa Melngaiļa Liepājas mūzikas vidusskolu un Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolu, bet Nacionālajā Mākslu vidusskolā apvienojās Rīgas Doma kora skola un Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskola, saglabājot savus atpazīstamos zīmolus, informē Iveta Bērziņa-Bebriša, Kultūras ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste.

Nākamais solis abām jaunizveidotajām vidusskolām bija apliecinājumu iesniegšana Kultūras ministrijā par PIKC kritēriju izpildi. Lai vidusskolai varētu piešķirt PIKC statusu, tai jāatbilst noteiktiem kritērijiem - tajā jābūt noteiktam minimālajam audzēkņu skaitam, jāsasniedz labi rezultāti mācībās un centralizētajos eksāmenos, jāpiedalās kultūras dzīvē un mākslas un mūzikas konkursos un festivālos, jāuzņemas metodiskā centra uzdevumi, aktīvi jāiesaista audzēkņi karjeras pasākumos un jāsadarbojas ar potenciālajiem darba devējiem mūzikas, mākslas un dizaina nozarē. Gan Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola, gan Nacionālā Mākslu vidusskola šos kritērijus ir izpildījušas, un pat ar uzviju, sasniedzot izcilus rādījumus audzēkņu sekmēs un panākumus Latvijas un starptautiska mēroga konkursos un festivālos, sadarbojoties ar nozares darba devējiem un aktīvi piedaloties kultūras dzīvē ne tikai Rīgā un Liepājā, bet visā Latvijā.

PIKC statuss saskaņā ar valdības šodienas lēmumu abām vidusskolām tiks piešķirts no 2017. gada 1.janvāra un tas ļaus pilnveidot mācību, kultūras dzīves un metodiskā centra darbu, kā arī gatavot projektu iesniegumus, lai pretendētu uz Eiropas Savienības fondu finansējumu. Abas vidusskolas plāno galvenokārt ieguldīt ES finansējumu skolas ēku modernizācijā un renovācijā, uzlabojot mācību vidi un radot labākus apstākļus izglītības procesam.