Tehniskie noteikumi visiem reklāmas materiāliem
Nodošanas termiņš
Skaņa
Kampaņas links (URL)
Banera svars
HTML
Video
Prasības trešo pušu JS koda izvietošanai
Nodošanas termiņš
Reklāmas elements ir jāiesūta vismaz 3 (trīs) pilnas darba dienas pirms tā eksponēšanas sākuma. Ja tomēr kādu iemeslu dēļ reklāmas materiāli aizkavējas, tad pēdējais termiņš, kad tehniski pareiziem materiāliem jābūt atsūtītiem ir līdz plkst. 16:00 pēdējā darba dienā pirms eksponēšanas. Gadījumā, ja tiek nokavēts vēlākais noteiktais termiņš, materiālu sagatavošana publicēšanai var tikt pārcelta un nākamo darba dienu, tadējādi aizkavējot kampaņas sākumu. Kompensācija šajā gadījumā netiek piešķirta.
Ja baneris tehniski atšķiras no standarta risinājuma, pirms tā realizācijas, lūdzu, precizējiet tehniskās prasības konkrētajam risinājumam un saskaņojiet tā izvietošanas iespējamību portālā E-klase. Visiem nestandarta risinājumiem ir nepieciešama papildus testēšana reālajā vidē, tāpēc banerim ir jābūt atsūtītam 4 pilnas darba dienas pirms izvietošanas. Pretējā gadījumā E-klase patur tiesības aizkavēt kampaņas sākumu bez kompensācijas piešķiršanas, uz termiņu, kas ir nepieciešams materiālu testēšanai un palaišanai.
Skaņa
Skaņas efektu izmantošana Flash bannerī ir pieļaujama tikai pēc saskaņošanas ar E-klasi. Gadījumā, ja skaņa tiek izmantota, banerī ir jābūt iestrādātai pogai, kas to izslēdz/ ieslēdz.
Kampaņas saite (URL)
Saitei jābūt saistītam tikai ar reklāmas kampaņas mājaslapu. Veidojot saiti, ieteicams izmantot tikai latīņu burtus. Pēc uzklikšķināšanas uz banera saitei jāatveras jaunajā logā.
Banera svars (KB)
Banera svars līdz 60 KB, HTML - līdz 300 KB, video - līdz 5 MB.
Prasības HTML baneriem
HTML kodam ir jābūt uzrakstītam atbilstoši visiem HTML standartiem. E-klase nenes atbildību par situācijām, ja nepareizā koda dēļ, dažās pārlūkprogrammās baneris atspoguļosies nekorekti. Koda pareizību var pārbaudīt lapā: //validator.w3.org/#validate_by_input
Faila formāti
1) .ZIP
.ZIP arhīvā ir jābūt reklāmas risinājuma .HTML failam, kā arī ir atļauts izmantot šādus failu tipus:
.CSS
.JS
.HTML
.GIF
.PNG
.JPG
.JPEG
.SVG
2) .HTML
Failu skaits un struktūra
Sūtamo failu skaitam jāatbilst baneru risinājumu skaitam. Piemēram, ja ir tikai viens kreatīvs latviešu valodā, tad atsūtītam jābūt 1 failam – .HTML vai .ZIP. Ja ir paredzēti divi kreatīvi – latviešu un krievu valodā, tad katrai valodai jāatsūta savs fails – LAT.zip vai LAT.html un RU.zip vai RU.html.
Kopā ar baneru risinājumiem jāiesūta saite, uz kuru ved banera klikšķis (landing page URL).
Ja tiek iesūtīts .ZIP arhīvs:
kopējais failu skaits arhīvā nedrīkst pārsniegt 15;
drīkst būt tikai viens fails ar paplašinājumu .HTML;
.HTML failu stingri rekomendēts nosaukt par index.html, vai izmantot citu piemērotu un īsu nosaukumu;
nav vēlams lietot tādus nosaukumus, uz kuriem reaģē reklāmu bloķējošās programmas, piemēram, ads.html;
atarhivējot .ZIP failu, pirmajā līmenī ir jābūt pieejamam risinājuma .HTML failam, nedrīkst paslēpt .HTML failu citās mapēs.
Izmērs
Atbilstoši banera risinājumam, kuram tiek gatavots .HTML kods.
Saite (URL) un klikšķu uzskaite
Mājaslapas saitēm, uz kuru ved banera klikšķis (Landing page URL) ir jābūt iestrādātām banera kodā. Ja tiek izmantoti trešās puses klikšķu skaitīšanas skripti, tiem ir jābūt iestrādātiem banera kodā.
Landing page URL skaits nav ierobežots.
Visām saitēm jāved uz vienu domēnu. Ja .HTML fails satur saites uz dažādiem domēniem, par to ir jāpaziņo baneru administratoram, rakstot uz [email protected]. Pretējā gadījumā visi saites atvērs viena domēna lapas (no tiem, kas ir pieejami .HTML kodā).
Standarta situācijās baneru-apmaiņas sistēmā tiks uzskaitīts kopējais klikšķu apjoms no visiem landing page URL.
Saitei jābūt saistītai tikai ar reklāmas kampaņas mājaslapu. Veidojot saiti, ir ieteicams izmantot tikai latīņu burtus. Pēc klikšķa uz baneri saitei jāatveras jaunajā logā.
Ārējie resursi un trešo pušu statistikas izsekošanas kodi
.HTML kodā ir atļauts ievietot URLus uz ārējiem avotiem. Arī statistikas izsekošanai kodiem ir jābūt iestrādātiem banera kodā. Šādos gadījumos ir obligāti jāievēro drošības prasības:
Saitēm uz skriptiem, .CSS un attēliem jāatbilst SSL standartam, t.i., jāsākas ar HTTPS:// vai arī jāizmanto attiecībā pret protokolu relatīvās saites.
Koda pareizība un banera atspoguļojums
HTML kodam ir jābūt uzrakstītam atbilstoši visiem HTML standartiem.
E-klase negarantē vienādu un korektu banera satura atspoguļojumu dažādās pārlūkprogrammās, veidojot banera HTML kodu ir jāpārliecinās, ka tas korekti atspoguļojas visās populārajās pārlūkprogrammās. Piemēram, Firefox39.0+/MSIE 9.0+/Chrome 44.0+/Safari 7.0 +.
Veidojot html risinājumu mobilajām ierīcēm, kodā ir jābūt realizētai Izmēru pielāgošanai.
Prasības Video baneriem
Konteineris: MP4. Lai nodrošinātu plašāku atbalstu arī Ogg.
Video: H.264
Profils: Baseline Profile (rekomendējamais), Main, High.
Scan type: Progressive. Interlaced faili ir obligāti jāpārkodē.
Skaņa: AAC
Poster bilde: jābūt atsūtītai arī bildei, kas tiks parādīta, kamēr video tiek ielādēts vai ja video atbalsta lapā nav.
Prasības trešo pušu JS koda izvietošanai
Lai kodi tiktu izvietoti, tiem ir jāatbilst šādām prasībām:
JS kodam ir jāizpildās bez kļūdām, jābūt pareizi sintaksiski uzrakstītam, vai arī jānodrošina kļūdu paslēpšana, piemēram, izmantojot window.onerror funkcionalitāti. Piemērs:
‹script type=”text/javascript”› window.onerror = function ()
{return true}
‹/script›
Ārējas JS bibliotēkas ir jāpievieno dinamiski – neizmantojot „‹script src = ‘ other.js ‘›‹ / script›”.
Aizliegts izmantot „eval” un „document.write” funkcijas. Izņēmums ir servēšanas skripti, kurus ir iespējams ievietot ‹iframe›.
Papildus vēlams:
Nodrošināt, lai pārlūks nekešotu statistikas uzskaites koda pieprasījumus. Piemēram, ja šim nolūkam tiek izmantots ‹img› elements, ir jānodrošina, lai katram pieprasījumam (img linkam) tiktu pievienots unikāls parametrs, piemēram, timestamp.
Servētājiem ir jānodrošina, lai kreatīva piegādes laiks lietotājam caur servēšanas kodu nepārsniegtu 200ms.