PIESLĒDZIES E-KLASEI

Trešdiena, 2025. gada 07. maijs

Henriete, Henrijs, Jete, Enriko

6455.jpeg
Foto: anandkrish16 / 123RF
Indijas amatpersonas, runājot par valsts attīstības vīziju, parasti mēdz uzsvērt, ka Indijai ir potenciāls kļūt par izglītotu un tehnoloģiski attīstītu valsti. 

Tomēr žurnāls Time norāda, ka, neraugoties uz to, ka valsts izglītības sistēmā ieguldīto līdzekļu daudzums palielinās, miljoniem indiešu joprojām netiek nodrošināta pienācīga izglītība - skolu nodrošinājums ir primitīvs, daļai skolotāju ir zema kvalifikācija vai pat viltoti diplomi, bet mācību programmas skaisti izskatās tikai uz papīra.

Pasaules Bankas veiktais pētījums, uz kuru atsaucas Time, liecina, ka to Indijas skolēnu, kuri apmeklē valsts skolas, zināšanu līmenis ir ļoti zems. Aptuveni trešdaļa trešās klases skolēnu (8 līdz 9 gadus veci bērni), neprot lasīt pat savā dzimtajā valodā, nemaz nerunājot par angļu valodas apguvi, lai gan teorētiski trešajā klasē jau būtu jāsāk mācīties angļu gramatika. Time korespondents apmeklējis kādu lauku skolu Sultanpurā (dažu desmitu kilometru attālumā no galvaspilsētas Ņūdeli), un tur redzētais apstiprina pētījumā sacīto. 11 gadus veco piektās klases skolēnu angļu valodas zināšanu līmenis ir ļoti zems, skolēni neprot pareizi rakstīt pat dzimtajā hindi valodā, bet matemātikā ar pūlēm risina uzdevumus, kas paredzēti otrajai klasei. Time piebilst, ka jau pēc trim gadiem šie bērni būs ieguvuši obligāto pamata izglītību un, visticamāk, mācības neturpinās.

Indijas izglītības ministrija lepojas ar to, ka tā spējusi nodrošināt izglītību lielākajai daļai bērnu. Vēl 2001. gadā pat pamata izglītība nebija pieejama aptuveni 32 miljoniem bērnu, bet tagad tādu ir tikai 1,4 miljoni. Tomēr ar to vien, ka bērni sākuši apmeklēt skolu, nepietiek - valstī ļoti trūkst kvalificētu pedagogu. Lai gan skolotāju algas Indijā nav īpaši lielas, atrodas ļaudis, kuri cenšas iekārtoties strādāt skolā bez pietiekamām zināšanām. Nesen Biharas štata amatpersonu veikto pārbaužu laikā noskaidrojies, ka aptuveni 20 000 skolotāji iestājušies darbā, uzrādot viltotus diplomus. "Indijai būtu nepieciešams ieguldīt vairāk naudas izglītojot skolotājus, veicinot viņu profesionālo attīstību," sarunā ar Time skaidro Deli universitātes profesors Pūnams Batra (Poonam Batra). Zinātnieku komisija, kuras darbā viņš piedalās, rosinājusi veikt visaptverošas reformas valsts izglītības sistēmā. Taču Time norāda, ka jāsāk ar pavisam elementārām lietām. Piemēram, lielākajā daļā valsts skolu bērni līdz pat sestajai klasei mācās, sēžot uz grīdas - nedz solu, nedz krēslu skolās nav.